شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 24624

استفاده از قند به هنگام مصرف چای و یا استفاده قند در پخت شیرینی جات موضوعی است که باید جای خود را به استفاده از محصولاتی مانند خرما و فراورده های آن بدهد.

سلامت نیوز :استفاده از قند به هنگام مصرف چای و یا استفاده قند در پخت شیرینی جات موضوعی است که باید جای خود را به استفاده از محصولاتی مانند خرما و فراورده های آن بدهد.

عضو هیئت علمی این دانشگاه معتقد است خرما یکی از میوه های مقوی است که دارای مواد معدنی فراوانی است و کالری این میوه از قند کمتر است و استفاده از آن به دلیل داشتن  فیبر، برای دستگاه گوارش مفید است بنا براین به هنگام مصرف چای، شیر یا هر نوشیدنی که احتیاج به قند دارد استفاده از خرما توصیه می شود .

دکتر منصور شهرکی متخصص تغذیه گفت: خرما همچنین حاوی ویتامین های C,A,B  و موادی مانند فسفر، کلسیم ومنگنز است .

همچنین مهندس احمد ذورقی بامری رییس شبکه بهداشت و درمان ایرانشهر درباره اهمیت خرما تصریح کرد :  با هدف معرفی خرما به عنوان یک غذای سالم و جایگزین مناسب برای قند اولین جشنواره استانی خرما غذای سالم را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه بانوان استان از شرکت در این جشنواره استقبال قابل توجهی داشته اند گفت : در این جشنواره تیم های شرکت کننده  50 نوع غذای برگرفته از محصول خرما را طبخ و به حاضران نیز آموزش دادند .

گفتنی است از سطح 6 هزار هکتار از نخیلات شهرستان ایرانشهر سالیانه 35 هزار تن خرما برداشت می شود که بیش از 5 هزار نفر در این شهرستان در تولید محصول خرما اشتغال دارند و همچنین از 52 نوع خرمای تولیدی در استان 35 نوع آن در ایرانشهر تولید می شود .

شایان ذکر است استان سیستان و بلوچستان دومین استان تولید کننده خرما در کشوراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha