سلامت نیوز :نماینده سازمان آموزشی كشورهای عضو كنفرانس اسلامی گفت: ایجاد شبكه علوم پزشكی كشورهای اسلامی چالش‌های پیش‌روی در عرصه سلامت منطقه را رفع می‌كند و پیگیری می‌شود.

به گزارش  فارس، عباس صدری در مراسم نشست ایجاد شبكه دانشگاه‌ها و دانشكده‌های علوم پزشكی كشورهای اسلامی كه صبح امروز در ساختمان دانشگاه علوم پزشكی تهران با حضور نمایندگانی از كشورهایی ایران، افغانستان، پاكستان، تركیه، مالزی و سوریه برگزار شد اظهار داشت: منطقی كه پشت تشكیل این نشست بوده این است كه دنیای امروز با چالش‌های مختلفی از جمله تغییرات آب و هوایی، تحلیل محیط زیست، بلایای طبیعی، سوءتغذیه و كمبود مواد غذایی به صورت روزمره مواجه است.

وی افزود: بخشی از مناطق جهان با فقر مواجه هستند كه همه این چالش‌ها سبب می‌شود وزنه سنگینی بر دوش علوم پزشكی تحمیل شود. لذا باید خود را برای بیماری‌های پیش‌بینی‌نشده آماده كنیم.

صدری تصریح كرد: ایجاد همكاری میان كشورهای عضو كنفرانس اسلامی بسیار اهمیت دارد و ایجاد شبكه علوم پزشكی بین كشورهای اسلامی می تواند بسیاری از چالش ها را حل كند.

وی اضافه كرد: آموزش علوم پزشكی میان كشورهای اسلامی باید هر چه سریعتر برقرار شود تا در این زمینه به پیشرفت‌های مختلفی دست پیدا كنیم.

صدری یادآور شد: معتقدیم كه این شبكه باید در دانشگاه‌های علوم پزشكی كشورهای اسلامی ایجاد شود. از دانشگاه علوم پزشكی تهران تشكر می‌كنیم كه از چند سال پیش به طور جدی این موضوع را پیگیری كرد چرا كه این دانشگاه سابقه بسیار غنی در زمینه درمان بیماری‌های مختلف دارد.

وی گفت: هدف از تشكیل این شبكه این است كه مراكز متعالی برای ارتقای آموزش بین دانشگاه‌های علوم پزشكی كشورهای اسلامی ایجاد شودو ماموریت آن باید تسهیل گذر به سمت توسعه پایدار و تقویت علوم پزشكی و مراقبت‌ها و درمان‌های پزشكی و در نهایت رفاه بشر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha