سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 246290

یکی از مشکلات فصل‌های گرم، چرب شدن پوست است که گاهی باعث می‌شود پوست بسیار براق و ناخوشایند جلوه کند. اما مقابله با این مشکل، نیازی به استفاده از لوازم آرایشی و شستن بیش از حد پوست در شب ندارد. با رعایت نکات زیر می‌توانید پوستی درخشان اما غیر چرب در تمام ماه‌های گرم داشته باشید.

جلوگیری از چربی و براق شدن پوست در فصل گرما

سلامت نیوز: یکی از مشکلات فصل‌های گرم، چرب شدن پوست است که گاهی باعث می‌شود پوست بسیار براق و ناخوشایند جلوه کند. اما مقابله با این مشکل، نیازی به استفاده از لوازم آرایشی و شستن بیش از حد پوست در شب ندارد. با رعایت نکات زیر می‌توانید پوستی درخشان اما غیر چرب در تمام ماه‌های گرم داشته باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، برای شست و شو و تمیز کردن پوست، محصولی که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. بهتر است پاک‌کننده پوست حاوی سالیسیلیک اسید باشد چرا که این ماده در نقش لایه بردار هم بوده و با جذب چربی اضافه پوست مانع از جوش زدن نیز می‌شود. نکته مهم دیگر اینکه سالیسیلیک اسید جوش‌ها را بهبود می‌بخشد اما پوست را زیادی خشک نمی‌کند. با شست و شوی صحیح پوست مراحل بعدی آرایش کردن نیز راحت‌تر می‌شود. پوست را بیش از حد نشویید، حتی اگر با گرمتر شدن هوا پوستتان بیشتر چرب می‌شود. از شستن بیش از اندازه پوست باید امتناع کرد چرا که این کار ممکن است پوست را تحریک کند و برای جبران از بین رفتن چربی، چربی بیشتری تولید کند. دو بار شستن پوست، یک بار در صبح و بار دیگر در شب، برای مبارزه با چرب شدن آن و جلوگیری از جوش زدن کافی است.
به برنامه مراقبت از پوست، استفاده از تونر را اضافه کنید. تونر ph پوست را به حالت نرمال برمی‌گرداند و آلودگی‌ها و چربی‌ها را پاک می‌کند و منافذ پوست را می‌بندد. بهتر است تونر شما فاقد الکل باشد.
به هیچ عنوان استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. هرچندگاهی ترکیب ضد آفتاب و پوست عرق کرده، ظاهری ناآراسته به صورت می‌بخشد، اما نباید به هیچ دلیلی ضد آفتاب نزد. ضد آفتاب شما باید حداقل spf 30 داشته باشد. برای رفع مشکل ظاهر ناخوشایند، ضد آفتاب مات تهیه کنید.
صرف نظر از میزان آرایشی که می‌کنید، استفاده از پرایمر به شما کمک می‌کند براقی ناشی از چربی پوست برطرف شود. زدن پرایمر برای افرادی که آرایش می‌کنند نیز این فایده را دارد که از تکان خوردن آرایش در طول روز جلوگیری می‌کند.
بهترین راه مبارزه با چربی پوست، کم آرایش کردن است. از آماده سازی‌های سنگین پوست بپرهیزید چرا که تنفس پوست را سخت‌تر می‌کند. از تجدید آرایش خودداری کنید. بسیاری از خانم‌ها برای اینکه ظاهر به هم ریخته آرایش را اصلاح کنند، مجدد روی لایه‌های قبل آرایش می‌کنند. این باعث می‌شود پوستتان زیر لایه‌های مختلف آرایش آسیب ببیند. از کرم‌های سنگین استفاده نکنید. مرطوب‌کننده‌های سنگین باعث می‌شوند پوستتان را محبوس کرده و تمام تلاشتان برای مبارزه با چربی‌های آن، از دست می‌رود. در عوض، از مرطوب‌کننده‌ای سبک و بدون روغن استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha