سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 246299

ریزش مو یکی از اتفاقات ناراحت کننده و رایج این روزهاست. اگر می‌خواهید درباره درمان گیاهی ریزش شدید مو، جلوگیری از ریزش مو، راه‌های جلوگیری از ریزش مو در مردان، درمان ریزش مو مردان، ریزش مو شدید و شامپو برای جلوگیری از ریزش مو بدانید با ما همراه باشید.

۷ راه موثر برای جلوگیری از ریزش مو

سلامت نیوز: ریزش مو یکی از اتفاقات ناراحت کننده و رایج این روزهاست. اگر می‌خواهید درباره درمان گیاهی ریزش شدید مو، جلوگیری از ریزش مو، راه‌های جلوگیری از ریزش مو در مردان، درمان ریزش مو مردان، ریزش مو شدید و شامپو برای جلوگیری از ریزش مو بدانید با ما همراه باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فردانیوز، اگر شما هم جزو افرادی هستید که اخیرا دچار ریزش مو شده‌اید و به دنبال جلوگیری از ریزش مو هستید و سوالاتی درباره درمان ریزش مو با آب پیاز، درمان گیاهی ریزش شدید مو، راه‌های جلوگیری از ریزش مو در مردان، قرص جلوگیری از ریزش مو، درمان ریزش مو مردان، ریزش مو شدید و شامپو برای جلوگیری از ریزش مو هستید این مطلب را بخوانید.



از درمان‌های تجویزی پزشکان پیروی کنید

برای ریزش مو دو دارو وجود دارد که به‌ لحاظ بالینی مورد تایید است: فیناستراید و مینوکسیدیل. فیناسترایل می‌تواند تولید هورمون دی‌هیدروتستوسترون (DHT) را مهار کند (این هورمون فولیکول‌های مو را کوچک می‌کند و درنهایت منجر به ریزش آن‌ها می‌شود.) مینوکسیدیل جریان خون را افزایش می‌دهد و مواد مغذی بیشتری به فولیکول‌ها می‌رساند. استفاده از هرکدام از این دو دارو می‌تواند باعث رشد دوباره‌ی موها نیز بشود، اما احتمال بروز بعضی عوارض جانبی نیز در هر دو آن‌ها وجود دارد. مشخص شده که مصرف فیناستراید تقریباً در هر ۱ نفر از ۳۱ مرد منجر به مشکل در نعوظ و کاهش میل جنسی می‌شود. مینوکسیدیل نیز می‌تواند باعث تحریک پوست و واکنش‌های آلرژیک شود.

از شانه‌های لیزری استفاده کنید

به‌ غیر از فیناستراید و مینوکسیدیل، شانه‌های لیزری تنها درمان برای ریزش مو است که مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرده است. (در انگلستان، این دو دارو و شانه‌ی لیزری را تنها باید به‌صورت شخصی خرید، چون در فهرست سازمان خدمات سلامتی ملی انگلستان قرار نگرفته‌اند.) در سال ۲۰۱۴، بر روی ۱۰۳ مرد دچار ریزش مو با الگوی مردانه مطالعه‌ای انجام شد. در این مطالعه معلوم شد بعد از ۲۶ هفته استفاده از شانه‌ی لیزری، در هفته سه نوبت، تراکم موها به‌مقدار قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. نحوه‌ی عملکرد شانه‌ی لیزری دقیقاً مشخص نشده، اما احتمال می‌دهند لیزرهای کم‌قدرت تاثیر آنتی‌اکسیدانی بر فولیکول‌های مو داشته باشند.

 

موادی را که به سرتان می‌زنید عوض کنید

شواهدی وجود دارد از اینکه بسیاری از ژل‌ها و دیگر مواد حالت‌دهنده‌ی مو باعث ریزش مو می‌شوند. مواد شیمیایی داخل این مواد روی پوست سر باقی می‌ماند و بعد در داخل فولیکول‌ها گیر می‌افتد. این باعث می‌شود مو نتواند خودش را به سطح پوست برساند. زیاده از حد از ژل‌ها استفاده نکنید و بیشتر از مواد طبیعی و محصولاتی که مواد شیمیایی کمتری دارند برای حالت‌دهی به موهای خود استفاده کنید.

از دوش آب داغ بپرهیزید

حمام آب داغ به پوست سر آسیب می‌رساند، چون آب داغ روغن‌های لازم برای حفاظت از پوست را می‌شوید و درنتیجه پوست خشک و ملتهب می‌شود. هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط مستقیم میان حمام آب داغ و ریزش مو وجود ندارد، اما بعضی معتقدند التهاب پوست سر منجر به کوچک‌شدن فولیکول‌های مو می‌شود و در نتیجه موها نازک می‌شوند.


سراغ شامپوهایی ضد DHT(ضد دی‌هیدروتستوسترون) بروید

هورمون دی‌هیدروتستوسترون یا DHT متهم اصلی ریزش مو است. بعضی شامپوها با این هورمون مقابله می‌کنند. دنبال محصولاتی بگردید که حاوی ۱ تا ۲درصد کتوکونازول باشند. این ماده، مثل فیناستراید، جلوی تبدیل تستوسترون به DHT را می‌گیرد. ضمن اینکه، چون عملکرد کتوکونازول تنها در ناحیه‌ی پوست سر است، عوارض جانبی بر روی مسائل جنسی ندارد.

ماساژ پوست سر

بعضی مطالعات نشان داده‌اند ماساژ پوست سر این توانایی را دارد که، با افزایش گردش خون در پوست سر و در فولیکول‌های مو، تراکم مو را افزایش دهد. مزیت دیگر این کار این است که ماساژ پوست میزان استرس را کاهش می‌دهد و به‌این‌ترتیب یکی دیگر از عوامل ریزش مو را از میان برمی‌دارد.
 

مو بکارید

اگر پیشاپیش مقدار زیادی از موهای‌تان را از دست داده‌اید، شاید بهترین راه‌حل برای شما کاشت مو باشد. ما، قبل از ریزش، حدود ۱۰۰٬۰۰۰ مو روی سر خود داریم. برای اینکه ظاهر سر به‌گونه‌ای باشد که تقریباً همه‌جای آن مو داشته باشد، حداقل به ۲۵٬۰۰۰ مو نیاز است. فرایند کاشت مو به این صورت است که فولیکول‌ها را از قسمت عقب و دو طرف سر که مقاوم به دی‌هیدروتستوسترون هستند برمی‌دارند و به قسمت‌های بی‌مو پیوند می‌زنند. روش‌های مختلفی برای پیوند مو وجود دارد، اما در بعضی از روش‌های جدیدتر، از سلول‌های ساقه‌ی مو برای برانگیختن رشد مو در قسمت‌های اهداکننده استفاده می‌کنند تا اگر لازم شد بشود دوباره از آن قسمت‌ها پیوند زد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha