رییس مركز پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت گفت: حوادث ترافیكی نخستین علت بار بیماری ها - مرگ و میر و جراحات - در كشور به شمار می رود.

سلامت نیوز :رییس مركز پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت گفت: حوادث ترافیكی نخستین علت بار بیماری ها - مرگ و میر و جراحات - در كشور به شمار می رود.
 
بهمشیانه حدادی  افزود: حوادث ترافیكی در كشور در مردان نخستین علت بار بیماری ها است و در زنان نیز پس از بیماری های قلبی، افسردگی و بلایای طبیعی در رده چهارم قرار دارد.
رییس مركز پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت یادآور شد: سال گذشته، 22 هزار و 974 نفر بر اثر حوادث ترافیكی در كشور جان خود را از دست داده اند.
حدادی گفت:‌ حدود 800 هزار نفر از صدمه دیدگان حوادث ترافیكی سال گذشته در بیمارستان ها و مراكز درمانی به صورت رایگان خدمت رسانی شدند كه اغلب آن ها نیز در گروه سنی جوان و نان آور خانه بودند.
وی افزود:‌همه ساله حدود یك میلیون و 300 هزار نفر بر اثر حوادث ترافیكی در جهان جان خود را از دست داده و حدود 20 تا 50 میلیون نفر معلول یا مجروح می شوند.
حدادی تصریح كرد: نزدیك به نیمی از فوتی های حوادث ترافیكی جهان را كاربران آسیب پذیر یعنی عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسواران تشكیل می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha