چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 246396

ورزش‌های آبی یکی از انواع ورزش‌هایی هستند که فشار زیادی به بدن وارد نمی‌کنند و همه می‌توانند این ورزش‌ها را انجام دهند. ورزش‌های آبی فواید بنیادی دارند و در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

ورزش در آب چه فوایدی دارد

سلامت نیوز: ورزش‌های آبی یکی از انواع ورزش‌هایی هستند که فشار زیادی به بدن وارد نمی‌کنند و همه می‌توانند این ورزش‌ها را انجام دهند. ورزش‌های آبی فواید بنیادی دارند و در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت MNT، ورزش‌هایی همچون پیاده روی  در آب، ایروبیک در آب و شنا فوایدی دارند که عبارتند از:

- فشار زیاد وزن به بدن:

آب باعث می‌شود که وزنی که فرد در بدن خود احساس می‌کند تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کند. به ‌این‌ ترتیب فشاری که  به مفاصل وارد می‌شود، کمتر می‌شود. هنگامی که در آب می روید یا می‌پرید فشار زیادی احساس نمی کنید. به ‌این‌ ترتیب ورزش‌های آبی برای افرادی که کمر درد یا آرتروز دارند مناسب است.

- ورزش موثر:

ورزش‌های آبی تلفیقی از ورزش‌های قلبی – عروقی و ورزش‌های قدرتی هستند این ورزش باعث کالری سوزی می‌شوند و چربی‌های بدن را می سوزانند در آب ضربان قلب تا ۱۷ درصد کاهش می‌یابد.

- افزایش قدرت:

هنگامی که در آب ورزش می کنید ۱۲ برابر بیشتر نیاز به استقامت دارید.

- انعطاف پذیری:

ورزش در آب انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد. آب مکان خوبی برای انجام حرکات کششی است. در آب جاذبه کمتر می‌شود و راحت‌تر می توانید حرکات کششی انجام دهید. افرادی که روماتیسم دارند نیز می‌توانند از ورزش در آب لذت ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha