رئیس پلیس آگاهی ناجا از افزایش 10 درصدی وقوع سرقت از منازل خبرداد و گفت: شهروندان اموال با ارزش خود از جمله طلا و ارز را در منزل نگهداری نکنند.

افزایش 10 درصدی سرقت منازل طی سه ماه گذشته/ مردم طلا و ارز را در خانه نگهداری نکنند

سلامت نیوز:رئیس پلیس آگاهی ناجا از افزایش 10 درصدی وقوع سرقت از منازل خبرداد و گفت: شهروندان اموال با ارزش خود از جمله طلا و ارز را در منزل نگهداری نکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه گردهمایی روسای پلیس آگاهی فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله درباره اقدامات سال گذشته در این همایش تحلیل‌هایی انجام می‌شود و امسال نیز با توجه به شروع سال و آماده‌باش پلیس در ماه مبارک رمضان ما بعد از ماه مبارک اولویت‌های خود را اعلام کردیم تا با توجه به دوره 5 ساله‌ای که برای پلیس آگاهی برنامه‌ریزی شده است افزایش عملکرد داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش کشفیات در مجموعه جرایمی که توسط پلیس آگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: سرقت، قاچاق کالا و افزایش کشفیات از جمله اولویت‌های پلیس آگاهی است که موجب کاهش وقوعات می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه سال گذشته انتخابات را در دستور کار داشتیم، عنوان کرد: در این سال موضوعات مرتبط با جرایم افزایش پیدا کرد و چالش‌هایی را برای پلیس به وجود آورد که تا پایان سال 96 تلاش می‌شد تا در این راستا فعالیت‌ها و عملیات‌های مضاعفی انجام شود تا خود را به تعهدات‌مان برسانیم.

مقیمی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود تا امنیت در جامعه افزایش پیدا کند، به ارائه آماری از سه ماه ابتدایی امسال پرداخت و گفت: ‌موضوع سرقت منازل پلیس را شدیدا اذیت می‌کند متاسفانه ما تذکر می‌دهیم اما برخی از افراد منازل خود را به خزانه‌های بانک تبدیل کردند و امروز سرقت منزلی که رقم آن کم باشد را نداریم. عمدتا ارز و طلا در خانه‌ها افزایش پیدا کرده و سارقان به جای سرقت لوازم خانگی نسبت به آن مبادرت می‌کنند. افراد همه نقدینگی خود را تبدیل به ارز و طلا کرده و در یک محل مشخص نگه می‌دارند این در حالی است که همه ما باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم و مسئولیت‌پذیر باشیم و طلا و ارز خود را در محل‌هایی که تعیین شده یا حداقل در صندوق امانات نگهداری کنیم.

افزایش 10/5 درصدی کشفیات در سرقت از منازل

وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته کشفیات در سرقت از منازل حدود 10/5 درصد افزایش داشته است، عنوان کرد:‌ وقتی که از منزل سرقت می‌شود ممکن است مبالغ نقدینگی توسط سارق به هزینه رسانده شود و برگرداندن پول کمی مشکل می‌شود یا حداقل قسمتی از اموال برگشت داده خواهد شد. در همین رابطه پلیس توفیق داشته تا زمان کشف را کاهش دهد تا فرصت مصرف کرده وجوه وجود نداشته باشد در برنامه‌های خود داریم تا فاصله وقوع تا کشف را کاهش دهیم.

کاهش 6/5 درصدی سرقت اتومبیل

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه طی سه ماه گذشته نسبت به مدت مشابه شاهد کاهش وقوع سرقت در زمینه اتومبیل، موتورسیکلت، بانک‌ها و محمولات بوده‌ایم، عنوان کرد: طی مدت یاد شده سرقت اتومبیل با کاهش 6/5 درصدی مواجه بوده و با برنامه‌های پلیسی کشفیات در سرقت‌های مهم 11 درصد و در سرقت‌های خرد بین 13 تا 14 درصد و در کل پرونده‌های سرقت 12 درصد افزایش داشته است.

مقیمی با اشاره به اینکه سرقت منزل در اولویت است، تاکید کرد که طی سه ماه گذشته شاهد افزایش 10 درصدی وقوع سرقت از منازل بوده‌ایم این در حالی است که سرقت‌ها به سمت غیر حرفه‌ای شدن پیش می‌روند و عمدتا سرقت از منازل قبل از غروب آفتاب و سه ساعت پس از غروب آفتاب و همین طور نزدیک طلوع و سحر اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد: سارقان حرفه‌ای مورد شناسایی پلیس قرار می‌گیرند و برخی از آنها احکام جلب‌شان نیز صادر شده است اما بعضا سارق‌هایی هستند که به صورت محلی فعالیت می‌کنند و ممکن است زودتر دستگیر شوند.

به گفته وی در برخی از کلان شهرها که مورد هجوم سارقان قرار می‌گیرند افراد محلی نیستند.

کاهش زمان وقوع تا کشف سرقت اتومبیل

مقیمی با اشاره به کاهش زمان وقوع سرقت تا کشف اتومبیل‌ها تصریح کرد: 30 تا 35 درصد اتومبیل‌ها طی 24 ساعت اول، 60 تا 70 درصد طی 72 ساعت، 85 تا 90 درصد خودروها طی 10 تا 20 روز و 5 درصد آنها کشف‌شان بیشتر از یک سال زمان می‌برد. طولانی شدن زمان برخی از کشفیات به این دلیل است که برخی از خودروها خاص هستند و بعد از سرقت شکل ظاهری‌شان تغییر می‌کند البته سرقت خودرو در پلیس آگاهی سرقت مادر محسوب می‌شود زیرا ممکن است جرایم دیگری نیز به دنبال آن اتفاق بیفتد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا ضمن هشدار به افرادی که مورد کلاهبرداری و جعل قرار می‌گیرند، عنوان کرد: برخورد با این گونه جرایم نیز در دستور کار پلیس قرار دارد برخی از سارقان در تماس تلفنی با افراد اعلام می‌کنند که مثلا برنده جایزه شده‌اند و آنها را پای دستگاه خودپرداز می‌کشانند و بعضا افرادی که مورد سرقت قرار می‌گیرند و آدم‌های باهوشی هستند. بهتر است شهروندان نسبت به این گونه موضوعات توجه بیشتری داشته باشند.

وی در توضیح هک شدن سایت و ورود 5 هزار خودروی وارداتی به کشور توضیح داد: برای این موضوع پرونده قاچاق کالا تشکیل شده و به آن رسیدگی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha