چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: هزینه اعتیاد هر فرد معتاد روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است و بطور قطع فرد معتاد با این هزینه‌ها با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه می‌شود.

30 هزار تومان، هزینه یک روز اعتیاد

سلامت نیوز:معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: هزینه اعتیاد هر فرد معتاد روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است و بطور قطع فرد معتاد با این هزینه‌ها با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا  حمیدرضا شمسی یادآور شد: از اواخر سال ۹۵ بحث غربال معتادان به بهزیستی استان تهران سپرده شد و از آن زمان تاکنون حدود ۱۲ هزار نفر را غربال کرده‌ایم که ۸۵ درصد از آن‌ها طی این ۱۸ ماه، معتاد و ۱۵ درصد دیگر هم کارتن خواب هستند. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران،،وی خاطرنشان کرد: هزینه هر فرد معتاد ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است؛ فرد معتاد به دلیل حواشی و تنش‌های موجود در کانون خانواده مجبور می‌شود به خیابان‌ها رو بیاورد.
وی اضافه کرد: بی ثباتی در وضعیت فرد معتاد از زمانی آغاز می‌شود که فرد به استعمال مواد مخدر رو می‌آورد، خانواده او را طرد می‌کنند و به این ترتیب آسیب‌ها با جدایی از کانون گرم خانواده آغاز می‌شود.
معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: برخی معتادان به علت آبروی خانواده و برای اینکه ضرر اعتیاد متوجه خانواده نشود، خانه را ترک می‌کنند.

شمسی با اشاره به بی‌اعتمادی اجتماعی نسبت به افراد معتاد، افزود: پدیده کارتن خوابی فرآیند طولانی مدتی را طی می‌کند و برای بازگرداندن معتادان از مسیر اعتیاد به جامعه به اقدامات اساسی بیشتری نیاز داریم.
به گزارش ایرنا، براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، اکنون دو میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف موادمخدر مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha