شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 24645
سلامت نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: 20 مورد درمان ناباروری در سمنان انجام شد كه تاكنون دو مورد آن نتیجه‌بخش بوده است.

به گزارش فارس ، مجید جدیدی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در بخش درمان در استان سمنان تغییرات مهمی رخ داده و فعالیت‌های چشمگیری صورت گرفته است كه جای تقدیر دارد.
وی تصریح كرد: تجهیزات جدیدی برای بیمارستان‌های گرمسار، دامغان، سمنان و مهدیشهر كه زیرپوشش این دانشگاه هستند، خریداری و بسیاری از نواقص موجود برطرف شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه كرد: راه‌اندازی هفت مركز، خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی درمانی نیز در شهرهای مختلف استان سمنان انجام شده است.
جدیدی گفت: از این تعداد، چهار خانه بهداشت، دو مركز بهداشتی و یك پایگاه بهداشتی درمانی در استان سمنان راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به انجام نخستین عمل جراحی قلب در استان سمنان اظهار داشت: وضع عمومی بیماری كه در این جراحی تحت درمان قرار گرفت، مساعد و رضایت‌بخش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: سال گذشته بخش آنژیوگرافی قلب در بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان راه‌اندازی شد كه تاكنون 118 بیمار در این بخش با موفقیت عمل آنژیوگرافی را انجام داده‌اند.
جدیدی گفت: عارضه خاصی در انجام آنژیوگرافی در این بیماران مشاهده نشده است.
وی تصریح كرد: از سال گذشته، بخش درمان ناباروری در بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان فعالیت خود را آغاز كرد تا به انجام اقدامات ناباروری در شرایط خاص بپردازد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: در این بخش، نسبت به ایجاد شرایط تشكیل جنین در محیط آزمایشگاهی برای خانوارهایی كه مشكل ناباروری دارند، اقدام می‌شود.
جدیدی بیان داشت: از 20 مورد درمان ناباروری كه در این بخش انجام شد، دو مادر هم‌اكنون باردار هستند و در پنج ماهگی دوران طبیعی بارداری را طی می‌كنند و در ماه‌های آینده شاهد به دنیا آمدن كودكان سالم این مادران هستیم.
وی تصریح كرد: در امور مالی و پشتیبانی تكلیف شده است تا دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور، برنامه‌های حسابداری تعهدی را به انجام برسانند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: در دانشگاه علوم پزشكی سمنان هم ارائه گزارش تراز مالی شش ماه نخست سال جاری تا 10 دی ماه انجام شد و این دانشگاه جزو نخستین‌ دانشگاه‌هایی بود كه به نحو احسن این طرح را به مرحله اجرایی رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha