نایب رئیس انجمن متخصصان داروسازی گفت: شرکت های دارویی داروهای بخش سرپایی را به داروخانه ها تحویل می دهند اما به دلیل مطالباتی که از داروخانه ها و بیمارستان ها دارند از ارائه داروهای بستری امتناع می کنند و این بخش از لحاظ دارو و تجهیزات با مشکل روبرو است.

تامین دارو در بخش بستری با مشکل روبرو است

سلامت نیوز:  نایب رئیس انجمن متخصصان داروسازی گفت: شرکت های دارویی داروهای بخش سرپایی را به داروخانه ها تحویل می دهند اما به دلیل مطالباتی که از داروخانه ها و بیمارستان ها دارند از ارائه داروهای بستری امتناع می کنند و این بخش از لحاظ دارو و تجهیزات با مشکل روبرو است.

به گزارش سلامت نیوز، خیرالله غلامی در گفت و گو با ایرنا یکی از دلایل ارائه نشدن داروها در بخش بستری را معوقات بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت به داروخانه ها عنوان کرد و افزود: هرچند بیمه تامین اجتماعی بدهی خود به داروخانه ها را تا پایان شهریورماه 1396 و بیمه خدمات درمانی بدهی های مربوطه را تا آخر بهمن ماه 96 پرداخت کرده اند، اما بدهی های آنها همچنان باقی است و تامین دارو را با مشکل مواجه کرده است.
وی تصریح کرد: عدم پرداخت بدهی های بیمه ها و سازمان های دیگر به داروخانه ها، به این بخش اجازه نمی دهد که بدهی های خود را به شرکت های دارویی پرداخت کند؛ به همین دلیل شرکت های دارویی، داروهای مربوط به بخش بستری را به داروخانه ها تحویل نمی دهند.
غلامی که ریاست داروخانه 13 آبان را نیز برعهده دارد از کمبود حدود 90 قلم دارو خبر داد و درباره تاثیر تغییرات ارزی روی قیمت دارو گفت: مقرر شده است که دلار چهار هزار و 200 تومانی در اختیار صنایع دارویی و بخش واردات دارو قرار دهند؛ بنابراین دارو نباید زیاد گران شود و حداکثر تغییر باید 10 تا 15 درصد باشد.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط 15 درصد قیمت داروها افزایش یافته که طبق روال هر ساله بوده است.
استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره احتمال کمبود داروهای مبتلایان به فشارخون و دیابت نیز گفت: ممکن است دو قلم از داروهای مرتبط به این بیماری ها دچار کمبود باشد اما مشکل عمده ای در این زمینه در حال حاضر نداریم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha