فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی بیان کرد: دهه هفتادی‌ها به دلیل تغییر سطح فرهنگی و دسترسی به اینترنت، تمایل بیشتری به انجام جراحی‌های زیبایی طبیعی دارند.

تغییر نگرش دهه هفتادی‌ها به جراحی بینی/ دماغ «خوکی» و «زین اسبی» دیگر خریدار ندارد

سلامت نیوز:فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی بیان کرد: دهه هفتادی‌ها به دلیل تغییر سطح فرهنگی و دسترسی به اینترنت، تمایل بیشتری به انجام جراحی‌های زیبایی طبیعی دارند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر حمیدرضا فتحی در گفت‌وگو با آنا، با توجه به تغییر گرایش جوانان به اعمال جراحی زیبایی گفت: ‌در گذشته جوانان بیشتر تمایل داشتند، اعمال جراحی به گونه‌ای انجام شود که طبیعی نباشد در واقع در گذشته تصور مردم این گونه بود که هر فردی که جراحی زیبایی انجام می‌دهد، متعلق به طبقه اجتماعی بالاتری است، به همین دلیل برخی تمایل داشتند به گونه‌ای جراحی شوند که نوع جراحی و ویژگی مشخصی در چهره آنها معلوم باشد. متاسفانه برخی از جراحان و عده‌ای از افراد غیر متخصص از این نگرش مردم سواستفاده کردند و بازار داغی را برای اعمال جراحی زیبایی غیر طبیعی ایجاد کردند.

وی افزود: برای مثال در گذشته جوانان تمایل داشتند بینی آنها به صورت دماغ خوکی یا زین اسبی جراحی شود در واقع می‌خواستند جراحی به گونه‌ای انجام شود تا در چهره فرد مشخص شود که او جراحی انجام داده، بنابراین متعلق به طبقه اجتماعی بالاتری است. اما امروزه جوانان که عمدتا دهه هفتادی هستند تمایل دارند جراحی زیبایی به گونه‌ای انجام شود که چهره آنها کاملا طبیعی باشد و حتی در چهره آنها مشخص نشود که جراحی زیبایی انجام داده‌اند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی و تغییر در الگوبرداری‌ها یکی از عوامل تغییر نگرش جوانان برای انجام اعمال جراحی زیبایی است، تصریح کرد:‌ در حال حاضر الگوی رفتاری جوانان تغییر یافته به گونه‌ای که آنها تمایل دارند حتی برای اعمال جراحی زیبایی به گونه‌ای اقدام کنند که متمول باشند.

فتحی با بیان اینکه اعمال جراحی که در گذشته انجام می‌شد هیچ آثاری از زیبایی را در فرد جلوه نمی‌داد در واقع افراد با جراحی‌ها دچار دفرمی یا بدشکلی‌های ظاهری می‌شدند، خاطر نشان کرد: گسترش دسترسی جوانان به اینترنت و فضای مجازی باعث شده که اطلاعات و آگاهی آنها افزایش یابد. همچنین این دسترسی منجر شده تا افراد در جریان امور زندگی بازیگران خارجی و سلبریتی‌ها قرار بگیرند و آنها را الگوی خود قرار دهند که همین امر منجر به تغییر گرایش جوانان به انجام جراحی‌های زیبایی به صورت طبیعی شده است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی با تاکید بر اینکه افراد برای انجام اعمال جراحی زیبایی باید به افراد متخصص مراجعه کنند، گفت: متاسفانه امروزه برخی اعمال جراحی زیبایی توسط افراد غیر متخصص انجام می‌شود که آثار نامطلوب و جبران‌ناپذیری را بر سلامت آنها بر جای می‌گذارد بنابراین انتخاب پزشک متخصص بسیار دارای اهمیت است.

فتحی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا افراد به هنگام مراجعه به جراحان پلاستیک می‌توانند به آلبوم‌ها یا نمونه‌ کارهایی که از قبل تهیه شده توجه کنند، بیان کرد: آلبوم یا نمونه کار هیچ سندیتی ندارد زیرا عکس‌هایی که برای نمونه کار تهیه می‌شود دو بعدی است این در حالی است که نتیجه جراحی در واقعیت تفاوت بسیاری با این عکس‌ها دارد، همچنین این عکس‌ها با نرم‌افزارهای ادیت تهیه می‌شوند و گویای واقعیت نیستند بنابراین افراد نمی‌توانند برای انتخاب پزشک صرفا به نمونه کار پزشک توجه داشته باشند.

وی افزود: علاوه‌بر این، نمونه کارها، گزیده‌ای از بهترین جراحی‌های پزشک است و اگر پزشکی دچار خطا شده یا جراحی را به صورت علمی انجام نداده باشد، به طور قطع تصویری از آن را در آلبوم قرار نمی‌دهد، بنابراین آلبوم‌ها صادقانه با بیمار رفتار نمی‌کنند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی با توجه به تغییر نگرش جوانان برای انجام جراحی زیبایی ادامه داد: در حال حاضر اکثر افراد جامعه تمایل به انجام جراحی‌های زیبایی‌ طبیعی دارند که به این دسته از افراد توصیه می‌شود برای انتخاب پزشک به سایت انجمن جراحان پلاستیک مراجعه کنند.

فتحی در بخش دیگری از سخنانش درباره افرادی که تمایل به انجام جراحی‌های ترمیمی دارند، تصریح کرد: اگر فردی در گذشته جراحی زیبایی را انجام داده اما از نتایج آن رضایت کافی ندارد، می‌تواند کاندیدای جراحی ترمیمی شود. جراحی ترمیمی برای تمام افراد قابل انجام است اما ممکن است رسیدن به نتیجه مورد نظر کمی زمان‌بر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha