مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس از افزایش 6 درصدی آمار خودکشی طی سال 96 در فارس ابزار تاسف و تاکید کرد که پایین آمدن سن خودکشی‌ نیز یکی از شاخص‌های نگران کننده است.

افزایش آمار خودکشی‌ها در فارس/ دانش‌آموز دبستانی خود را حلق‌آویز کرد

سلامت نیوز: مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس از افزایش 6 درصدی آمار خودکشی طی سال 96 در فارس ابزار تاسف و تاکید کرد که پایین آمدن سن خودکشی‌ نیز یکی از شاخص‌های نگران کننده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سعید غلامپور صبح پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی قوه‌ی قضاییه برگزار شد، گفت: طی هفته‌های گذشته شاهد وقوع دو مورد خودکشی در افراد نوجوان بودیم که یک مورد آن اقدام دانش‌آموز دختر کلاس ششم دبستان در شیراز به خودکشی بوده است.

او با یادآوری اینکه دانش‌آموز یاد شده خود را حلق‌آویز کرده است، تصریح کرد که از بیان آمار خودکشی ابایی ندارد و گفت: در سال 96 تعداد 348 مورد خودکشی منجر به فوت در فارس داشتیم که بیشترین تعداد مربوط به گروه سنی 15 تا 45 سال بوده است.

غلامپور با تصریح اینکه خودکشی یکی از آسیب‌های موجود در تمام جوامع است، گفت: هنوز آمار خودکشی در جوامع پیشرفته نظیر کشور فرانسه به مراتب از ایران بالاتر است.

وی همچنین از افزایش 5 درصدی آمار قتل در فارس خبر داد و در تشریح اقدامات پزشکی قانونی فارس، گفت: در کشور بالغ بر 104 هزار نظریه‌ پزشکی قانونی ارائه شده که حدود 8 تا 9 درصد این آمار متعلق به استان فارس است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه فارس موفق به تکمیل و تجهیز آزمایشگاه‌های ژنتیک، سم‌شناسی و ... شده است، گفت: طی سال گذشته در سوانح بزرگ نظیر کشتی سانچی و سقوط هواپیمای تهران یاسوج، پزشکی قانونی فارس به عنوان یکی از مراجع اصلی در تشخیص هویت افراد مد نظر بوده است.

او تعداد نمونه‌های بررسی شده در آزمایشگاه ژنتیک فارس را بالغ بر 630 مورد اعلام و اضافه کرد: امروز در فارس پیشرفته‌ترین دستگاه‌های آزمایشگاهی موجود است به طوریکه فارس به مرجع صاحب‌نظر در موارد اختلافی بین اداره‌های پزشکی قانونی کشور بدل شده است.

به گفته‌ی غلامپور، کسب رتبه‌ی اول پژوهش طی هفت سال گذشته را یادآور شد و گفت: امسال اولین مرکز تخصصی سم‌شناسی قانونی در شیراز به بهره‌برداری خواهد رسید و با فراهم شدن مقدمات، تفاهم‌نامه‌ای با پژوهشکده‌ی روانپزشکی در فرانسه منعقد خواهیم کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس ارائه 12 مقاله علمی در مجامع بین‌المللی، ساخت نانوکیت تشخیص مسمومیت، طراحی دستگاه سم‌شناسی و راه‌اندازی قریب‌الوقوع اولین ژورنال انگلیسی زبان تخصصی را از دیگر دستاوردهای این اداره کل اعلام کرد.

غلامپور همچنین از تهیه‌ی 3376 نمونه‌ ژنتیک از زندانیان محبوس در زندان‌های فارس با همکاری اداره‌کل زندان‌های این استان و با هدف تکمیل بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان خبر داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha