شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 24650
سلامت نیوز :تحقیقات بر روی یك هزار و 360 بیمار نشان داد كه داروی روی (Zink) شدت و مدت سرما‌خوردگی را كاهش می‌دهد، اما میزان استفاده از این عنصر برای درمان مطلوب هنوز روشن نیست.
 
به گزارش سلامت نیوز  به نقل از دویچه وله (رادیو صدای آلمان)، نتایج حاصله از این مطالعات در آزمایشگاه كاچران نشان می دهد، استفاده از روی در همان نخستین ‌روز ظهور علائم سرماخوردگی در كاهش شدت و مدت بیماری بسیار مؤثر است، همچنین بررسی‌ها نشان می دهد كه ادامه مصرف روی تا درمان نهایی سرما‌خوردگی نیز تأثیراتی مثبت دارد.
روی به شكل‌های متفاوتی از جمله قرص های خوراكی و یا پودرهایی كه باید در آب حل شود. وجود دارد.
مصرف روی در زمانی كه بیمار دچار سرماخوردگی شده یا قدرت دفاعی بدنش كاسته می شود و همچنین بیمارانی كه خیلی سریع دچار تبخال می‌شوند و یا در مورد خستگی مداوم فرد، توصیه می شود.
بر اساس تحقیقات انجام شده، كودكانی كه پنج ماه داروی روی مصرف كرده اند كمتر به سرماخوردگی دچار می‌شوند، استفاده از روی همچنین موجب كاهش مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها نیز می شود.
پزشكان توصیه می كنند كه روزی پنج تا 10 میلی‌گرم روی باید مصرف شود، اما با همه تحقیقات علمی انجام شده هنوز مقدار معین مصرف این دارو برای درمان مطلوب روشن نیست.
گوشت، جگر، تخم‌مرغ، میگو، گندم سبوس‌دار، تخم كدو حلوایی و گوجه فرنگی و در غلات و حبوبات عدس، نخود، ذرت، گندم آسیاب‌شده و جوانه گندم حاوی روی هستند. همچنین صدف خوراكی حاوی میزان زیادی روی است و خوردن آن به كسانی كه در پی دریافت طبیعی این عنصر هستند، توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha