شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

قائم مقام بهزیستی کشور گفت: در راستای کاهش فقر مطلق، دولت منابع مالی بسیار خوبی در قالب تبصره ماده 14 قانون بودجه لحاظ کرده است که به محض ابلاغ دستورالعمل مذکور این مهم اجرایی خواهد شد.

1.5 میلیون معلول تحت پوشش بهزیستی

سلامت نیوز:قائم مقام بهزیستی کشور گفت: در راستای کاهش فقر مطلق، دولت منابع مالی بسیار خوبی در قالب تبصره ماده 14 قانون بودجه لحاظ کرده است که به محض ابلاغ دستورالعمل مذکور این مهم اجرایی خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ، پهبد پورشبانان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف دولت ارتقای شاخص‌های سلامت و رفاه است، افزود: رئیس جمهوری در بحث تولدهای توام با معلولیت دستور و تاکید خاصی بر اجباری شدن مشاوره‌های ژنتیکی پیش ازدواج دارند.

وی اضافه کرد: از زمان ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه بیش از 1600 مرکز مشاوره تخصصی ژنتیکی و 200 مرکز دولتی راه‌اندازی شده است که این مراکز خدمات کاملا رایگان به متقاضیان ارائه می‌دهند. پورشبانان اعلام کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون بیش از 300 هزار زوج در آستانه ازدواج به این مراکز مراجعه کردند تا سوابق ژنتیکی خانواده‌های آنان بررسی شود و چنانچه افرادی کم توان و تحت پوشش سازمان نیاز به آزمایشات پیشرفته‌تری داشته‌اند هزینه آن را بهزیستی تقبل کرده است.

قائم مقام بهزیستی کشور با بیان اینکه انتظار می‌رود در چند سال اخیر با آنالیز شرایط و آمارها شاهد کاهش میزان تولدهای توام با معلولیت باشیم، اضافه کرد: با سیاست های رئیس سازمان بهزیستی کشور اولویت تامین تجهیزات توانبخشی برای جامعه هدف سازمان در هفت استان از جمله لرستان در دستور کار قرار گرفته است که تا پایان سال گذشته تمام نیازهای اولیه معلولین جامعه هدف در این استان ها تامین شده است.

وی گفت: به جرات می‌توان گفت در حال حاضر در این استان ها هیچ گونه کمبود تجهیزات و منابع نداریم و این روند را به سایر استان‌های کشور تسری خواهیم داد. پورشبانان بیان کرد: در خصوص تامین تجهیزات رشد اعتبارات در حوزه توانبخشی به ویژه در استان بیش از 100 درصد بوده است.

قائم مقام بهزیستی کشور تصریح کرد: مراکز توانبخشی را به بخش خصوصی واگذار کردیم و خوشبختانه در این امر موفق بودیم و چنانچه احساس نیاز به افزایش این مراکز شود در راستای توسعه مراکز توانبخشی بدون هیچ اغمازی مجوز خواهیم داد. وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 1.5 میلیون نفر از معلولین کشور تحت پوشش بهزیستی هستند 

پورشبانان با اعلام اینکه در راستای کاهش فقر مطلق، دولت منابع مالی بسیار خوبی در قالب تبصره ماده 14 قانون بودجه لحاظ کرده است که به محض ابلاغ دستورالعمل مذکور این مهم اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: افرادی که به لحاظ معیشتی دچار فقر مطلق هستند را شناسایی و در سامانه سازمان ثبت کردیکم تا افزایش دریافتی یارانه ماهیانه شامل حالشان شود و این یکی از دستاوردهای دولت است. وی یادآور شد: در سال گذشته نیز شاهد افزایش 3.4 برابری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha