عضو هیات رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس، با تاکید براینکه داروهای حاوی کدئین در بخش کنترل فرودگاه عربستان علائم مواد مخدر را نشان می‌دهند به تشریح نحوه اعمال مجازات برای حاملان این داروها پرداخت.

مجازات حمل داروهای ممنوعه به عربستان چیست؟

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس، با تاکید براینکه داروهای حاوی کدئین در بخش کنترل فرودگاه عربستان علائم مواد مخدر را نشان می‌دهند به تشریح نحوه اعمال مجازات برای حاملان این داروها پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید جواد حسینی کیا در مورد اهمیت توجه حجاج به لیست داروهای ممنوعه که از سوی عربستان اعلام شده است گفت: بی‌تردید ورود برخی داروها توسط مسافران به تمام کشورهای دنیا ممنوع است و این تنها مختص به عربستان سعودی نیست، ضمن اینکهداروهای حاوی مرفین یا کدئین موجود در تعدادی از داروها همزمان با کنترل در فرودگاه علائم مواد مخدر را نشان می‌دهد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته ضرورتی ندارد که زائران برخی داروها اعم از استامینوفن کدئین را به همراه داشته باشند، چرا که در داخل عربستان این ظرفیت وجود دارد که به راحتی در اختیار زائران قرار گیرد، بنابراین باید به گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که زائران از حمل آنها همزمان با ورود به این کشور خودداری کنند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون سازمان حج و زیارت باید در جهت تامین امکانات لازم در حوزه درمان، بخشی که باید در داخل کشور صورت بگیرد را انجام دهد و شرایط ورود برخی داروها به کشور عربستان که برای آنها ملاحظات امنیتی وجود دارد از طریق تعامل با آنها تامین کند تا جان زائران به خطر نیفتد، چرا که تامین امنیت زائران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این نماینده مجلس در دوره دهم، تصریح کرد: هم‌اکنون بهترین اقدام برای ممانعت از ایجاد مشکل برای زائران این است که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی یا سازمان حج و زیارت در کشور عربستان این داروها را در اختیار آنها قرار دهند یا به گونه‌ای اطلاع رسانی شود که زائران از نحوه تهیه این داروها در این کشور آگاه شوند تا نه بار روانی برای آنها داشته باشد و نه مشکلاتی را  برای زائران و مسئولان سازمان حج و زیارت ایجاد کند.

عضو هیات رئیسه  فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی، در بیان مجازات ناشی از ورود داروهای ممنوعه توسط زائران به عربستان سعودی به خانه ملت گفت: به استناد ماده 17 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوبه 1395/5/9 مجمع تشخیص مصلحت نظام، اگر از زائری انواع مواد مخدر و روانگردان به هر میزان کشف شود، ضمن جلوگیری از ادامه سفر و توقیف گذرنامه، وی در مرحله اول به مدت یک تا پنج سال و در مرحله دوم پنج تا 15 سالممنوع‌الخروج از کشور می‌شود، ضمن اینکه در کشور عربستان سعودی نیز برای زائرانی که داروهای ممنوعه را وارد این کشور کنند مجازات حبس در نظر گرفته شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha