سلامت نیوز : معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از انجام طراحی‌های اولیه راه‌اندازی مركز درمان سرطان در سمنان خبر داد.

به گزارش فارس ، فرشید فریور پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مصوبات دور سوم سفر استانی رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان در حوزه بهداشت و درمان به تازگی به این دانشگاه ابلاغ شده است.
وی تصریح كرد: این مصوبه‌ها با هدف ارتقای سطح سلامت در استان سمنان در قالب تعهدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و استانداری سمنان به مرحله اجرا درمی‌آید.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه كرد: در دور سوم سفر استانی هیئت دولت به استان سمنان، در مجموع 15 مصوبه در حوزه بهداشت و درمان استان به تصویب نهایی رسید.
فریور ادامه داد: احداث و تجهیز مركز درمان سرطان یكی از مهم‌ترین این مصوبه‌هاست كه باید در سال‌های 1390 و 1391 انجام شود.
وی تصریح كرد: در این مركز باید بخش‌های رادیوتراپی، شیمی درمانی و یددرمانی ایجاد شود و هدف نهایی این است كه سمنان به عنوان قطب سرطان كشور بتواند خدمات قابل ملاحظه‌ای در این بخش ارائه كند.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه كرد: نظیر مركز درمان سرطان سمنان در فاصله شهرهای تهران تا مشهد وجود ندارد و راه‌اندازی این مركز می‌توان تا حدود زیادی از بار اعزام بیمار و مشكلات درمانی استان‌های مجاور بكاهد.
فریور ادامه داد: عملیات ساختمانی این مركز در نزدیكی بیمارستان جدید 220 تختخوابی سمنان آغاز می‌شود و هم اكنون كار طراحی‌ نقشه‌های آن انجام شده است.
وی همچنین احداث و تجهیز بیمارستان 66 تختخوابی مهدیشهر را در فاصله‌ سال‌های 1390 تا 1391 از دیگر مصوبه‌های سفر دور سوم هیئت دولت به استان سمنان در حوزه بهداشت و درمان اعلام كرد.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بیان داشت: نقشه این طرح آماده و مجوزهای لازم آن از كمیسیون ماده 32 اخذ شده است.
فریور ادامه داد: در دور دوم سفر هیئت دولت به استان سمنان، انجام فعالیت‌های مطالعاتی این طرح تصویب شده بود كه انجام شد.
وی همچنین از احداث خوابگاه 400 نفره دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشكی سمنان در قالب مصوبات سفر سوم دولت خبر داد و گفت: برنامه جامع ارتقای سلامت نیز كه كاری مهم و اساسی در حوزه بهداشت و درمان است، در سمنان تدوین می‌شود.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان یادآور شد: نظیر این برنامه به جز سمنان و قزوین در هیچ استان دیگر كشور طراحی و اجرایی نشده است و این برنامه، همه فعالیت‌های پیشگیری را زیرپوشش قرار می‌دهد.
فریور خاطرنشان كرد: برنامه جامع ارتقای سلامت در سال‌های برنامه پنجم توسعه با اختصاص اعتبار لازم اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha