وزیر بهداشت ضمن اشاره به شرط حمایت ۱۰۰ درصدی از تولید کنندگان تجهیزات پزشکی گفت: واردات بعضی نیازهای تجهیزاتی نباید صفر شود، چون موجب انحصاری شدن بازار می‌شود.

شرط حمایت ۱۰۰ درصدی وزارت بهداشت از تولید کنندگان تجهیزات پزشکی

سلامت نیوز: وزیر بهداشت ضمن اشاره به شرط حمایت ۱۰۰ درصدی از تولید کنندگان تجهیزات پزشکی گفت: واردات بعضی نیازهای تجهیزاتی نباید صفر شود، چون موجب انحصاری شدن بازار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی گفت: هرسال شاهد پیشرفت های خوبی در زمینه تولید محصولاتی هستیم که در گذشته مجبور به واردات آن از خارج بوده ایم.

 وی افزود: در بازدید از غرفه ها، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی داخلی، همگی از حمایت های دولت و اداره کل تجهیزات پزشکی ابراز خرسندی می کردند و این موضوع جای خوشحالی دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هرجا کیفیت خوب باشد، از تولیدکننده حمایت ١٠٠ درصدی وجود خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طبیعی است، جایی که کیفیت مطلوب نباشد، باید تلاش شود تا کیفیت محصولات ارتقا پیدا کند. 

هاشمی گفت: اداره کل تجهیزات پزشکی به تولیدات داخلی اجازه ورود به بازار را داده که توانسته باشند، استانداردهای اروپا را دریافت کنند و لذا مردم و جامعه پزشکی می توانند از کیفیت این تولیدات اطمینان خاطر داشته باشند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: رونمایی از تجهیزات پزشکی داخلی، یکی از گام هایی است که به ما کمک می کند تا به هدف افزایش ١٠ برابری صادرات تجهیزات پزشکی، دست پیدا کنیم.

هاشمی اظهار داشت: تمام افرادی که در مسیر تولید هستند، به جای متهم کردن دولت، بر افزایش کیفیت محصولات شان تمرکز کنند، مثلا همه از برنج ایرانی استقبال می کنند، چرا که کیفیت مطلوبی دارد، بنابراین چنانچه کیفیت محصولات بالا باشد، نیازی به ایجاد رانت برای فروش محصولات نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی با شیب منطقی و معقولی، مسیر خوبی را طی می کنیم، گفت: از جامعه پزشکی که درجهت حمایت از محصولات داخلی همکاری می کنند و همچنین از تولیدکنندگان داخلی که علیرغم وجود مشکلاتی از جمله نقدینگی، به تولید ادامه می دهند، تشکر می کنم.

هاشمی با تاکید بر اینکه مشکل عمده شرکت‌ های تجهیزات پزشکی، نقدینگی است، گفت: انباشت بدهی بیمه ‌ها به بیمارستان‌ ها چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی، موجب بروز مشکل نقدینگی شده است که باید اصلاح شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حل مشکل نقدینگی، کار دولت و سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه است، گفت: باید سرعت پرداخت مطالبات بیشتر شود و مشکل نقدینگی به خصوص در شرایطی که کار سخت‌ تر شده است، اورژانسی حل شود تا تولیدکنندگان، مواد اولیه خود را به راحتی وارد کنند و به آینده هم امیدوار باشند.

هاشمی بیان کرد: مردم جانشان را در راه آرمان های کشور فدا کردند تا انقلاب اسلامی به نتیجه برسد و باید اجازه دهیم مسیر توسعه اقتصادی و رونق تولید در جهت حمایت از مردم تقویت شود که این مهم با افزایش کیفیت کالا‌های داخلی محقق می‌ شود؛ نمی‌ شود تولید‌کننده ‌ای محصول داخلی تولید کند و کیفیتش پایین باشد و انتظار حمایت از دولت داشته باشد، خصوصا در حوزه پزشکی که با جان مردم سروکار دارد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این محال است که دولت حداقل در حوزه تجهیزات پزشکی که با جان مردم سروکار دارد از محصول بی‌کیفیت حمایت کند یا تولیدکننده داخلی محصولی تولید کند که قیمتش 2 برابر مشابه خارجی باشد؛ اینگونه حمایت‌ ها انجام نخواهد شد، چون ما در وزارت بهداشت باید از کیفیت و قیمت مراقبت کنیم، زیرا مسئله سلامت و هزینه های مردم در میان است.

 هاشمی گفت: در بازدید از این نمایشگاه دیدیم که تولیدکنندگانی که استاندارد‌های اروپا داشتند، اذعان می‌ کردند که واردات محصول مشابه خارجی صفر است و این حمایت دولت است.

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: واردات بعضی نیازهای تجهیزاتی نباید صفر شود، چون موجب انحصاری شدن بازار می‌شود و در این صورت کیفیت محصول داخلی کاهش پیدا می‌کند، بنابراین باید تعرفه بالا برای محصول خارجی که مشابه داخلی دارد تعیین کرد تا کیفیت و قیمت تولیدات داخلی مناسب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha