شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 24656
سلامت نیوز : مدیر كل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: ترویج و اجرای شیوه زندگی سالم بین مردم 40 درصد مراجعه به پزشكان را كم می‌كند.

به گزارش خبرگزاری فارس، فاطمه رخشانی امروز در نشست خبری هفته بسیج تغذیه سالم كه در وزارت بهداشت برگزار شد افزود: سمت و سوی بیماری‌ها به سمت بیماری‌های غیرواگیر و مزمن پیش رفته است و بیماری‌های واگیر كاهش پیدا كرده است.

وی گفت: شیوه زندگی افراد تغییر پیدا كرده است كه این تغییر نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید افراد رفتارهای پرخطر را كاهش دهند.

رخشانی افزود: میانسالان از افراد فعال جامعه هستند كه نقش والدینی نیز برعهده دارند. تغییر رفتار در این گروه می‌تواند موجب بهبود شیوه زندگی در جامعه شود.

علامه گفت: این روزها رسانه‌ها مكمل‌های غذایی را بسیار تبلیغ می‌كنند اما مكمل‌های غذایی نباید جایگزین غذای سالم در میان افراد جامعه شود و هیچ گاه مكمل‌های غذایی جایگزین مواد غذایی نیستند.

مطهره علامه، رئیس اداره میانسالان وزارت بهداشت نیز در این نشست خبری گفت: یكی از وظایف وزارت بهداشت وادار كردن صنایع غذایی برای تهیه مواد غذایی سالم است كه در هیچ جای دنیا صنایع غذایی نتوانسته‌اند مواد غذایی سالم را در اختیار مردم قرار دهند.

وی گفت: صنایع غذایی به این نگاه می‌كنند كه مشتریان چه می‌خواهند به همین علت فرهنگ مردم به سمت پرخوری تغییر پیدا كرده است.

رخشانی گفت: افزایش وزن و چاقی باید دغدغه خاطر مردم باشد اما گاهی افراد برای تذكر دادن به افراد تردید دارند به دلیل اینكه تصور می‌كنند موجب ناراحتی فرد می‌شوند.

وی اضافه كرد: داشتن شیوه زندگی سالم می‌تواند مراجعه به پزشك عمومی را 40 درصد كاهش دهد و میزان بستری شدن در بیمارستان و دوره نقاهت بیماری‌ها را كاهش دهد. همچنین هزینه‌های بهداشتی و درمانی را تا 50 درصد كاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha