وزیر كشور و دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: كاهش قیمت و ارزانی موادمخدر صنعتی و روانگردان‌ها در برابر افزایش قیمت موادمخدر سنتی از شگردهای جدید دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است.

سلامت نیوز : وزیر كشور و دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: كاهش قیمت و ارزانی موادمخدر صنعتی و روانگردان‌ها در برابر افزایش قیمت موادمخدر سنتی از شگردهای جدید دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش فارس، مصطفی محمدنجار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر گفت: نظام سلطه تاكنون هر راهی را برای نفوذ به جوانان و جامعه ما امتحان كرده است اما با شكست مواجه شده است و این بار نیز دشمنان نظام سعی كرده‌اند تا با ارزان كردن موادمخدر صنعتی به جامعه و جوانان كشورمان آسیب برسانند اما آنان غافل از این امر هستند كه ملت ایران هوشیار و همیشه در صحنه است و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌كند.

وی با اشاره به ارزانی موادمخدر صنعتی در كشور اظهار داشت: كاهش قیمت و ارزانی موادمخدر صنعتی و روانگردان‌ها در برابر افزایش قیمت موادمخدر سنتی از شگردهای جدید دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است.

دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینكه برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر با جدیت و قاطعیت تمام در حال انجام است و ما در این زمینه هیچ كوتاهی را نمی‌پذیریم، گفت: موساد و آمریكا به دنبال این هستند كه به سوداگری دامن بزنند اما ما با قاطعیت در برابر آنان می‌ایستیم.

محمدنجار با بیان اینكه اعتیاد یك بیماری است، اظهار داشت: در گذشته معتاد فقط به عنوان یك مجرم به جریمه و شلاق محكوم می‌شد كه با اصلاح قانون، نگرش‌ها در این زمینه تغییر یافت و با هدف كمك به درمان این افراد، شرایط درمان آنان فراهم شد و دستگاه‌های ذی‌ربط باید فعالانه در این زمینه اقدام كنند.

وی به وضعیت مراكز غیر مجاز درمان معتادان اشاره و عنوان كرد: به‌رغم همه اقدامات و نظارت‌هایی كه در این زمینه انجام می‌شود، هنوز مراكزی هستند كه به‌طور غیر مجاز و به‌نحو نامطلوب و با اعمال رفتارهای ناشایست با معتادان، در كشور فعالیت می‌كنند.

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در همین راستا، ترویج اماكنی كه تحت نظر متخصصان كار می‌كنند و مطابق با استانداردهای درمان، خدماتی را ارائه دهند، به‌طور جدی در دستور كار قرار گرفته است.

محمدنجار هشدار داد: مراكز غیر مجاز ترك اعتیاد باید خود را با استانداردهای درمان تطبیق دهند در غیر این صورت تعطیل می‌شوند و بدون شك با آنها برخورد قاطعانه‌ای خواهد شد به‌ویژه با مراكزی كه با معتادان رفتارهای ناشایستی دارند.

وی اعلام كرد: بنا به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی شربت تریاك در كشور در حال توزیع است و با پیگیری مسئولان استان بوشهر این شربت به‌زودی به این استان نیز خواهد رسید.

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: مقابله جدی‌ در بحث قاچاق و حمل موادمخدر به كشور با شدت بیشتری در دستور كار قرار گرفته است ضمن اینكه تجهیز بخش دریابانی و مرزهای آبی نیز بسیار مورد توجه مسئولان است.

محمدنجار افزود: تقویت و تجهیز ایستگاه‌های بازرسی استان بوشهر، شناسنامه‌دار كردن معتادان و توجه به تقویت و تجهیز نیروهای عمل‌كننده و ایجاد انگیزه برای فعالان امر مبارزه، اموری مهم و ضروری هستند.

وی تصریح كرد: از آنجا كه پیشگیری از اعتیاد مهمتر و موثرتر از مقابله و درمان است، به دنبال استراتژی متوازن در قالب یك نقشه راه كه در آن توازن در همه ابعاد و زمینه‌ها رعایت شود، هستیم.

محمدنجار افزود: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی یكی از مهمترین راهكارها در مبارزه جدی با موادمخدر است به شرط آنكه این آگاه‌سازی متناسب با قشرهای مخاطب باشد و رسانه‌ها و فرهنگیان نیز وارد كار شوند.

وی ادامه داد: باتوجه به امكان بروز آلودگی‌ها در محیط‌های كارگری در منطقه عسلویه مسئله پیشگیری از اعتیاد به‌ویژه با اقدامات و برنامه‌های فرهنگی در حال پیگیری است و اقداماتی نیز در این زمینه انجام داده‌ایم كه باید جدیت و وسعت بیشتری ادامه پیدا كند.

در پایان جلسه این جلسه فرمانداران احكام خود را به‌عنوان رئیس شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان و سردار محمدی‌‌یگانه حكم خود را به‌عنوان معاون و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر از محمدنجار دریافت كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha