سلامت نیوز :گروهی از دانشمندان آنتی بادی ابداع کرده اند که می تواند برای ساخت بمب هوشمند دارویی استفاده شود. این بمب هوشمند دارویی می تواند ریشه سرطان را که همان سلول های بنیادی سرطانی هستند، جستجو کتد و از بین ببرد.
 
به گزارش تایم او ایندیا، این پروژه بین المللی با همکاری دانشگاه دیکین استرالیا ، موسسه علوم بنگلور هند و مرکز سرطان اندرو لاو و شرکت داروسازی Chem Genex است.
این گروه در حقیقت مولکول های پپتیدی ساخته اند که به مولکول خاصی می چسبند ، اینها آنتی بادی های شیمیایی هستند که مانند موشک هدایت شده عمل می کند و فقط به جستجو و از بین بردن سلول های بنیادی سرطانی می پردازد.
نتایج این تحقیقات در نشریه علوم سرطان منتشر شده است.
این مولکول های پپتیدی قابلیت آن را دارند که دارو ها را بطور مستقیم به سلول های بنیادی ببرند و می تواند برای ارائه سیستم موثر تصویر برداری از سرطان برای تشخیص زودهنگام بیماری استفاده شود.
ساخت این مولکول ها می تواند راه را برای تشخیص و درمان سرطان هموار سازد.
در حال حاضر تا حدودی به خاطر ناتوانی علم پزشکی در تشخیص زودهنگام سرطان، میزان زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان بسیار کم است. از این رو لازم است شیوه درمانی برای سرطان ارائه شود تا بطور دقیقی سلول های بنیادی سرطانی تشخیص دهد و از بین ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha