چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2466

با گسترش زندگی آپارتمان نشینی و ساكن شدن زندگی مردم در شهرها، لزوم توجه به سلامت و بهداشت روانی كودكان بسیار مهم به نظر می رسد.

دكتر امیری، متخصص كودكان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: مهارت های اجتماعی در هر جامعه ای برایندی از اندیشه ها و اعمال اعضای همان جامعه است كه از نظر اجتماعی، بارآمدن فرزندانمان در همان آغاز تولد شروع می شود اما گوشه نشینی، كم فعالیتی و مراوده های كم اجتماعی در بین كودكان دیده می شود.
وی گفت: كودكان امروز با خوردن غذاهای آماده، زندگی آپارتمانی، دوری از والدین در طول روز، بازی های ویدیویی و رایانه ای به نوعی دچار مصرف زدگی شده اند. شیوه ساكن زندگی كودكان در جامعه آنها، والدینشان را تابع خود كرده و ایفای نقش این كودكان در آینده را به عنوان یك عضو فعال در جامعه زیر سوال می برد.
دكتر سلمان یزدی، عضو هیئت علمی گروه كودكان دانشكده پرستاری و مامایی ادامه داد: امروزه بازی به عنوان یكی از عوامل مهم در آماده سازی كودك به منظور پذیرش نقش و مسوولیت پذیری در آینده محسوب می شود، به طوری كه می توان گفت، بازی فقط عامل تخلیه انرژی اضافه كودك، اتلاف وقت یا جلوگیری از شلوغی نیست، بلكه فواید مفید زیادی دارد.
وی گفت: از فواید بازی در كودكان تاثیر در تندرستی روحی روانی، رشد تفكر و تخیل، دقت و خلاقیت كودك می باشد، همچنین كودك باید با بازی های واقعی در زندگی روزمره، جایگاه اساسی خود را پیدا كند چرا كه بازی نقش آموزشی غیر مستقیم بر روی كودك دارد به ویژه در 7 سال اول زندگی.
وی تصریح كرد: از دیگر فواید بازی می توان به مواردی چون افزایش رشد جسمی كودك اشاره كرد كه باعث تقویت حواس پنج گانه، سبب آشنایی با محیط اطراف كودك می شود و به تقویت ذهن و فكر كودك كمك می كند و باعث برقراری رابطه صحیح با دیگران می شود كه با توجه به همین نكات و ایجاد محیط مناسب، بازی برای فرزندان می تواند رشد و تكامل صحیح كودك و اجتماعی شدن را تضمین كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha