مرکز اهدای خون ویژه بانوان با همکاری مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی در شهر مقدس مشهد راه اندازی می‌شود.

مرکز اهدای خون بانوان در مشهد راه اندازی می‌شود

سلامت نیوز:مرکز اهدای خون ویژه بانوان با همکاری مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی در شهر مقدس مشهد راه اندازی می‌شود.

 

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، با هماهنگی علی اکبر پورفتح اله، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و مسوولان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی، مهندس کلاهان و مهندس حیدریان، مرکز اهدای خون بانوان در این استان راه اندازی می‌شود.

در جلسه مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی که با حضور مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی و نماینده ستاد مرکزی سازمان انتقال خون ایران برگزار شد، مقدمات عقد تفاهم نامه ای در این زمینه با همکاری طرفین برای تجهیز وآماده سازی این مرکز تا روز ملی اهدای خون، 9 مرداد ماه سال جاری فراهم شد.

بر اساس این گزارش، این مرکز در یکی از طبقات ساختمان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی تحت نظارت فنی اداره کل انتقال خون استان، طبق استاندارد ها و ضوابط سازمان انتقال خون ایران راه اندازی می شود و نیروی انسانی مورد نیاز پس از آموزش های لازم و دریافت گواهی های مربوطه مشغول به کار خواهند شد.

طبق توافق نیروی انسانی این مرکز با اولویت کانون بازنشستگان انتقال خون استان و تحت مدیریت مجمع خیرین سلامت و از طریق خرید خدمت تأمین خواهد شد.

اولین کانون و انجمن غیر دولتی بانوان مروج اهدای خون کشور نیز تحت عنوان بانوان حامی خونبخش در این مرکز تشکیل می شود که این کانون ضمن برنامه ریزی و اجرای برنامه های اجتماعی تقویت و توانمندسازی بانوان در حوزه های خود اشتغالی، نسبت به افزایش مشارکت های اجتماعی در اهدای خون و اهدای دیگر اجزای خون مانند پلاسما و پلاکت و نیز اهدای سلول های بنیادی فعالیت خواهند داشت.   

همچنین با توافق و هماهنگی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و کولیوند، رئیس مرکز مدیریت سوانح و فوریت های پزشکی کشور و علیرضا رشیدیان، استاندار استان خراسان رضوی مقرر شد شرایط راه اندازی اولین بانک خون پیش بیمارستانی استان خراسان رضوی نیز به مناسبت روز ملی اهدای خون 9 مرداد آماده راه اندازی و بهره برداری شود. 


گفتنی است بانک خون پیش بیمارستانی با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای در استان و با توجه به تردد جمعیت قابل توجه زائران حرم امام هشتم (ع) در این استان راه اندازی خواهد شد.

این بانک خون پیش بیمارستانی مجهز به بانک خون گروه o- و تمامی تجهیزات لازم برای تزریق خون بر بالین بیمار خواهد بود که در 3 پایگاه محل استقرار آمبولانس های هوایی مرکز فوریت های پزشکی استان شامل پایگاه مرکزی شهر مشهد مقدس، پایگاه سبزوار و پایگاه گناباد تمام راه های مواصلاتی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha