معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بررسی لایحه ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، گفت: وزارت ورزش و جوانان وزارتخانه پیشگام در تعیین تکلیف بازنشسته ها است.

ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در انتظار تصویب مجلس

سلامت نیوز:معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بررسی لایحه ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، گفت: وزارت ورزش و جوانان وزارتخانه پیشگام در تعیین تکلیف بازنشسته ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ،محمدمهدی تندگویان  این لایحه در جهت استفاده از توان جوانان در دستگاههای اجرایی باید مورد توجه مجلس قرار گیرد. معتقدیم تصویب این لایحه و اجرای آت توسط دولت گامی کوچک است تا دولت دین خود را به جوانان انجام دهد. در همین راستا وزارت ورزش و جوانان به عنوان وزارتخانه پیشگام در تعیین تکلیف بازنشسته ها شناخته می شود.

وی در مورد آخرین وضعیت این لایحه در مجلس ادامه داد: این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال شد و براساس اطلاع ما در این کمیسیون تصویب شده و باید به صحن علنی مجلس برگردد.

تندگویان در مورد زمان بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس تاکید کرد: به نظر می رسد باید تکلیف این لایحه تا نیمه تیرماه مشخص شود. این موضوع باید از سوی جوانان و فعالان سازمانهای مردم نهاد مورد مطالبه قرار گیرد و آنها با نمایندگان شهرهای خود رایزنی کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان در مورد سابقه لوایح مشابه در خصوص ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی گفت: موضوع لایحه از قبل مطرح بود و برای بازنشستگان پیش از این هم قوانینی داشتیم اما تبصره ها و استثنائات در این قوانین به قدری زیاد بود که در عمل بسیاری از بازنشستگان با استفاده از همین تبصره ها در دولت باقی می مانند. 

وی بخشی از این موارد را مربوط به موقعیت مقامات دولتی دانست که از این استثنائات برخوردار شدند و خاطرنشان کرد: برخی دیگر هم از مورد همطرازی استفاده کرده و در دولت مانده اند.

تندگویان با اظهار امیدواری در مورد تصویب این لایحه افزود: در این لایحه یک تعیین تکلیف اساسی در مورد بازنشستگان انجام می شود. دولت اگر کاری برای جوانان نمی تواند انجام دهد، دستکم یکبار برای همیشه تکلیف بازنشسته ها را در دستگاه‌های دولتی مشخص کند.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به وجود برخی مخالفتها با تصویب این لایحه گفت: مخالفت‌های زیادی با این لایحه دیده می شود و بخشی از آن هم طبیعی است و از سوی افرادی است که در دستگاههای مختلف به عنوان بازنشسته مشغول فعالیت هستند. مخالفتها طیف وسیعی را شامل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha