عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران و متخصص ارتوپدی به زنان توصیه كرد،در هنگام خانه تكانی نكات ایمنی را برای پیشگیری از آسیب دیدن مفاصل و استخوان های خود رعایت كنند.

سلامت نیوز :عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران و متخصص ارتوپدی به زنان توصیه كرد،در هنگام خانه تكانی نكات ایمنی را برای پیشگیری از آسیب دیدن مفاصل و استخوان های خود رعایت كنند.
 
دكتر محمود معتمدی  در گفت و گو با ایرنا افزود: آسیب استخوان‌ها به خصوص مهره‌ها، یكی از صدمات شایع خانه تكانی‌های سال نو در میان زنان است.
وی با بیان اینكه ستون فقرات زنان آسیب‌پذیرتر از مردان است، اظهار داشت: به عنوان مثال در هنگام آویزان كردن پرده‌ها، فشار زیادی به مهره‌های گردن و عضلات زنان وارد و موجب شكنندگی استخوان های آنان می شود.این عمل باعث می شود فرد از ناحیه مهره‌های گردن احساس درد كرده و ممكن است این عارضه در آینده به صورت دیسك در فرد بروز كند.
معتمدی به زنانی كه لاغر هستند و یا سابقه مشكلات مهره‌ای دارند، توصیه كرد، كمتر كار كنند تا به مهره‌های گردن آن ها فشار وارد نشود.
به گفته وی، با بلند كردن نادرست یك كیلو وزنه از زمین، 10 برابر وزن آن جسم یا وزنه به ستوان فقرات به ویژه در ناحیه كمر فشار وارد می‌شود.
معتمدی افزود: زنان باید برای بلند كردن اجسام، ابتدا نشسته و سپس جسم را با نرمی بالا بیاورند در این صورت فشار به ستون فقرات به خصوص ناحیه كمر كمتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha