مسئول انستیتو کانسر البرز گفت: واقعیت این است که داروهای ایرانی به نسبت داروهای مشابه خارجی عوارض بیشتری دارد و بیماران را راضی نمی‌کند.

بیماران سرطانی از داروهای داخلی راضی نیستند

سلامت نیوز:مسئول انستیتو کانسر البرز گفت: واقعیت این است که داروهای ایرانی به نسبت داروهای مشابه خارجی عوارض بیشتری دارد و بیماران را راضی نمی‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،دکتر اسدالله سلیمی در واکنش به مباحثی که از کمبود داروی بیماران سرطانی در استان مطرح می‌شود، ادامه داد: کمبودی در داروها وجود ندارد و فقط پس از تولید برخی داروهای سرطان در داخل، از واردات برندهای خارجی جلوگیری شده است، بنابراین آن برندها دیگر در داروخانه‌ها وجود ندارد و داروهای ایرانی جایگزین آن شده است.

وی در خصوص اینکه آیا داروهای ایرانی جایگزین خوبی برای برندهای خارجی بوده است یا خیر گفت: واقعیت این است که داروهای ایرانی به نسبت داروهای مشابه خارجی عوارض بیشتری دارد و بیماران را راضی نمی‌کند.

سلیمی ادامه داد: اگرچه تولید دارو در داخل کار بزرگی است اما برای کاهش عوارض جانبی و جلب رضایت بیماران باید فرمولاسیون آنها بهتر شود، در غیر این صورت بیماران تمایل به استفاده از داروهای خارجی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha