یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 246663

موثرترین و شناخته شده‌ترین راه‌های کاهش خطر ابتلا به سکته را می‌توان در داشتن سبک زندگی سالم خلاصه کرد.

3 راه عجیب کاهش خطر سکته

سلامت نیوز: موثرترین و شناخته شده‌ترین راه‌های کاهش خطر ابتلا به سکته را می‌توان در داشتن سبک زندگی سالم خلاصه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، این سبک زندگی فعالیت بدنی کافی، اجتناب از مصرف دخانیات، حفظ تعادل وزن، تعدیل مصرف نمک و... را شامل می‌شود. با این حال مطالعات نشان می‌دهد برخی غذاها، عادت‌ها و نوشیدنی‌ها ممکن است با کاهش خطرسکته ارتباط داشته باشد.

در ادامه به مواردی از این قبیل اشاره می‌کنیم:

مصرف شکلات

تحقیقات نشان می‌دهند مصرف متعادل شکلات می‌تواند با کاهش خطر سکته هم در زنان و هم در مردان مرتبط باشد. هرچند تاکنون رابطه علت و معلولی این ارتباط مشخص نشده است، اما کارشناسان معتقدند فلاونوئیدهای موجود در شکلات به عنوان آنتی اکسیدان‌های قوی و عوامل ضدالتهابی عمل می‌کنند که قلب و مغز از آن بهره می‌برند. مصرف متعادل شکلات تیره با محتوای قند پایین و غلظت بالای کاکائو بهترین انتخاب در این زمینه است. با این حال، افزایش مصرف شکلات برای افراد دارای اضافه وزن توصیه نمی‌شود زیرا افزایش وزن خطر سکته را افزایش می‌دهد.

استفاده از نخ دندان

محققان می‌گویند بهداشت مناسب دهان و دندان می‌تواند تاثیراتی بیشتر از حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها داشته باشد. دلیلش با تصلب شرایین یا باریک شدن شریان‌ها که یک عامل عمده برای سکته مغزی است مرتبط است. بهبود سلامت لثه، تصلب شرایین را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. هرچند مطالعات وجود این ارتباط را نشان می‌دهند با این حال انجمن قلب آمریکا شواهد موجود را برای نشان دادن رابطه علت و معلولی ناکافی می‌داند.

قهوه

در حالی که بسیاری معتقدند کافئین می‌تواند به بروز مشکلات قلب منجر شود، اما مطالعات اخیر نه تنها مصرف قهوه را برای قلب بی‌خطر می‌داند، بلکه کارشناسان آن را برای ضربان قلب نامنظم مفید می‌دانند. براساس مطالعه دیگری که سال 2017 انجام شد نوشیدن قهوه خطر نارسایی قلب را 7 درصد و خطر سکته را 8 درصد کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha