رئیس سازمان غذا و دارو ضمن اعلام رفع مشکل دارویی بیماران تالاسمی گفت: خوشبختانه برای مدت طولانی مباحث مالی در زمینه تأمین داروها تامین شده است و واردکنندگان تضمین داده‌اند که واردات داروی بیماران به اندازه کافی و به موقع انجام شود.

رفع مشکل دارویی بیماران تالاسمی/ تضمین واردکنندگان برای تامین دارو

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو ضمن اعلام رفع مشکل دارویی بیماران تالاسمی گفت: خوشبختانه برای مدت طولانی مباحث مالی در زمینه تأمین داروها تامین شده است و واردکنندگان تضمین داده‌اند که واردات داروی بیماران به اندازه کافی و به موقع انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر غلامرضا اصغری با تاکید بر اینکه موضوع تامین داروی بیماران خاص در اولویت سازمان غذا و دارو قرار دارد، افزود: نگرانی اصلی بیماران خاص در مورد برخی داروهای وارداتی خارجی است. البته باید توجه داشت که نمونه تولید داخل برخی از این داروها در کشور موجود است، اما تعدادی از این بیماران انتظار دارند که داروی خارجی در اختیارشان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه داروی خارجی به اندازه تامین نیاز سالیانه وارد کشور و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد، گفت: طی ماه‌های گذشته مشکلی در خصوص تامین داروهای بیماران مبتلا به تالاسمی وجود داشته و داروی این افراد با تاخیر وارد کشور شد، اما خوشبختانه این مشکل نیز رفع و دارو در اختیار این بیماران قرار گرفته و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اصغری تاکید کرد: وضعیت داروهای بیماران خاص به طور مرتب رصد می شود؛ چراکه این داروها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید در اختیار بیماران قرار گیرد.

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: به دلیل برخی مشکلات به وجودآمده در زمینه انتقال ارز، در مواقعی تأخیر در زمینه واردات برخی اقلام دارویی وجود داشته و ممکن است برخی از این داروها دیرتر به دست بیماران رسیده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha