پزشك متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: افراد پرحرف و پرسر و صدا در معرض ابتلا به بیماری های حنجره مانند ندول و پلیپ قرار دارند.

سلامت نیوز : پزشك متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: افراد پرحرف و پرسر و صدا در معرض ابتلا به بیماری های حنجره مانند ندول و پلیپ قرار دارند.
 
علی گلجانیان تبریزی در گفت و گو با ایرنا افزود: افراد پرحرف به ویژه زنان میانسالی كه زیاد حرف می زنند به بیماری حنجره مبتلا شده و صدای آنان خشن می شود.
وی اظهارداشت: برخی از فروشندگان و كودكان و نوجوانانی كه زیاد جیغ و داد می كنند نیز به بیماری پلیپ حنجره - توده زاید تارهای صوتی حنجره - مبتلا می شوند.
این پزشك متخصص گفت: این ضایعه روی تارهای صوتی حنجره فرد ایجاد می شود كه صدای او را دچار خشونت و گرفتگی می كند. این بیماری ها براثر استفاده نادرست و بیش از حد از تارهای صوتی حنجره ایجاد می شود.
وی گفت: این دسته از بیماران به طور معمول برای یك دوره دو تا چهار ماهه گفتار درمانی ، معرفی می شوند اما درصورت بهبود نیافتن، نیاز به عمل جراحی و برداشتن پلیپ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha