فوق متخصص روماتولوژی و عضوهیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: برخی از بیماران مبتلا به دردهای زانو برای كاهش درد خود، شب ها بالش زیر زانو می گذارند كه این كار برای سلامتی آنان مضر است.

سلامت نیوز :فوق متخصص روماتولوژی و عضوهیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: برخی از بیماران مبتلا به دردهای زانو برای كاهش درد خود، شب ها بالش زیر زانو می گذارند كه این كار برای سلامتی آنان مضر است.
 
محمدمهدی امام در گفت و گو با ایرنا افزود: گذاشتن بالش زیر زانو منجر به خشك شدن و تشدید پیشرفت ضایعات زانو می شود.
وی اظهار داشت: دردها و آسیب های مفصل زانو باید جدی گرفته شود و درصورتی كه درد زانو بیش از دو تا سه روز طول كشید حتما باید به پزشك مراجعه كرد.
استاد دانشگاه علوم پزشكی گفت: درصورت مراجعه نكردن به موقع به پزشك، بیماری زانو گسترش یافته و درمان آن نیز مشكل تر می شود.
امام افزود: علت درد زانو بر اساس سن متغیر است بطوریكه علت درد زانو در كودكان بیشتر مربوط به نرمی غضروف كشكك، در سنین جوانی مربوط به آسیب ها و پارگی منیسك و رباط های داخل مفصلی و در سنین بالاتر مربوط به بیماری آرتروز است.
وی ادامه داد: دردهای زانو گاهی براثر تومورهای استخوانی، بیماری های رماتیسمی و مشكلات كمر و لگن نیز بروز می كند.
این پزشك فوق تخصص اظهارداشت: دردهای زانو در مراحل اولیه خفیف است كه به تدریج زیاد می شود.
این متخصص، تورم زانو را یكی دیگر از علایم بیماری های زانو عنوان كرد و گفت: ممكن است پس از چند روز تورم و درد زانو كاهش یابد اما بیماری ادامه دارد و درصورت مراجعه نكردن بیمار به پزشك، زانو دچار تخریب و آسیب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha