دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 246694

داشتن شغل و همکاری مشترک در رابطه تأثیرگذار است. نوع ارتباط کاری شما با همسرتان می‌تواند در بهبود یا تخریب رابطه اثر بگذارد.

تأثیر شغل مشترک در زندگی مشترک

سلامت نیوز: داشتن شغل و همکاری مشترک در رابطه تأثیرگذار است. نوع ارتباط کاری شما با همسرتان می‌تواند در بهبود یا تخریب رابطه اثر بگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، اما اگر می‌خواهید تأثیرات منفی این نوع ارتباط و همکاری را کم کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید:

خانه و کار را جدا کنید

ارتباط شما باهم در محیط کار و در زندگی خانوادگی دو چیز متفاوت از هم هستند. آنچه در خانه میان شما وجود دارد نباید در محیط کار تأثیری داشته باشد. اگر در خانه سر هر موضوع مشترک زناشویی اختلاف و جروبحثی داشته‌اید، نباید آن را وارد مسائل کاری‌تان بکنید. اختلافات خانوادگی ربطی به مسائل کاری ندارند و به همین ترتیب مسائل کاری ویا اختلافات مالی در محیط کار را نباید وارد مسائل خانوادگی‌تان بکنید.


مستقل بمانید

زمانی که زن وشوهر همکاری نزدیکی در محیط کار دارند بسختی می‌توانند هویت و شخصیت مستقل خود را حفظ کنند. راهکارهای زیادی برای حفظ استقلال هرکدام از شما وجود دارد. این شما هستید که باید با توجه به نوع کارتان راه حفظ استقلال شخصی را پیدا کنید. جدا رفتن به سرکار و تصمیم‌های شخصی گرفتن و ایده‌های مجزا داشتن و حذف وابستگی‌ در تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند راهکاری برای شما باشد. برای حفظ فردیت و آزادی عمل‌تان باید حداقل ساعت‌های مشخصی را تنها و مستقل سپری کنید.


فضای کار را از هم جدا کنید

یکی از راه‌های حفظ هویت و حریم خصوصی جداکردن محیط کار است. حتی اگرهردو در خانه کار می‌کنید زمان و مکان کار را تا جایی که برایتان امکان دارد از هم جدا کنید. زمانی که هردو روی یک موضوع کار می‌کنید نیز باید فضای کاری هرکدام از شما جدا باشد. مدارک، اسناد و وسایل مورد نیاز برای کار را از هم جدا کنید. حتی اگر لازم است برنامه‌ها کاری را با نامه به هم اطلاع بدهید و واسطه برای کار مشترک داشته باشید.


 آیا شما می‌توانید باهم کار کنید؟

این نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. آیا اصلاً شما می‌توانید باهم همکار باشید و رابطه زناشویی خوبی را پیش ببرید؟ از خودتان بپرسید و صادقانه به این سؤال جواب بدهید که «آیا من می‌توانم همسرم را همکار، رئیس یا زیردست ببینم بدون اینکه در رابطه مشترک ما تأثیری داشته باشد؟»


 باوجود اختلاف نظرها باهم کار کنید

همکاری با شریک زندگی و احساس صمیمیت و نزدیکی همیشه هم خوب نیست.همسرتان ممکن است نقص‌ها و ناتوانی‌تان را نادیده بگیرد یا جبران کند. درحالی‌که همکاران دیگر می‌توانند صراحتاً و بدون احساس دلسوزی یا ترحم ضعف‌هایتان را نشان بدهند. از همسرتان بخواهید صرفنظر از اینکه چقدر شما را دوست دارد بگوید ایراد کارتان کجاست و به‌جای جبران، شما را برای بهبود مهارت‌هایتان تشویق کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha