رئیس انجمن مددکاری اجتماعی نسبت به اظهارات رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره رشد ۶ درصدی ازدواج در دوماهه نخست امسال واکنش نشان داد.

واکنشی به آمار افزایش «ازدواج» و توقف رشد «طلاق»در کشور

سلامت نیوز:رئیس انجمن مددکاری اجتماعی نسبت به اظهارات رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره رشد ۶ درصدی ازدواج در دوماهه نخست امسال واکنش نشان داد.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، در حالی که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چندی پیش از توقف رشد فزاینده طلاق در کشور خبر داده و اعلام کرده بود  رشد 6 درصدی طلاق به یک درصد کاهش یافته  و در عین حال میزان ازدواج در کشور نیز در دوماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایشی 6 درصدی داشته است،

 سید حسن موسوی چلک با بیان اینکه در ایران بر اساس قانون، مرجع رسمی اعلام میزان ازدواج و طلاق سازمان ثبت احوال است، گفت:  اما هر سال سازمان ثبت اسناد  هم به عنوان مرجعی برای ثبت ازدواج و طلاق،  آماری در این مورد اعلام می‌کند با این وجود با مقایسه آمار مربوط به دو ماه نخست امسال نمی‌توان قضاوت کاملی از میزان ازدواج و طلاق در کشور داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دو ماه نخست امسال مناسبت‌هایی نظیر عید  نوروز را داشتیم، افزود: این مناسبت ها  باعث می‌شود تا در آن‌ها شاهد میزان بیشتری از ازدواج باشیم. همچنین در ماه رمضان نه به صورت مطلق اما طلاق کمتری دیده می‌شود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی در ادامه تصریح کرد: در پاسخ به این سوال که آیا آمار دو ماهه می‌تواند تصویر صحیحی از وضعیت ازدواج و طلاق در کشور را نشان دهد؟، باید گفت اینطور نیست و این آمار نمی‌تواند مبنا باشد چرا که در برخی ایام سال مثل مناسبت ها و جشنها میزان ازدواج افزایش مییابد، حتی اگر این طور نباشد آمار دو ماه نمیتواند معیار ارزیابی این پدیده در کشور باشد. 

موسوی چلک اظهار افزود: باید اجازه دهیم تا در بازه‌های  ۶ ماهه یا ۹ ماهه تحلیل‌ها ارائه شود، اگرچه این بازه زمانی هم نمی‌تواند آمار دقیقی برای قضاوت باشد اما کاهش طلاق و افزایش ازدواج یکی از خواسته های ما و باعث امیدواری خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha