دبیر انجمن حمایت از بیماران كبدی گفت: كمبود متناوب داروهای بیماران پیوندی مانند داروی خارجی پروگراف باعث مصرف نامنظم آنها می‌شود و بر سلامت بیماران تاثیر منفی می‌گذارد.

سلامت نیوز :دبیر انجمن حمایت از بیماران كبدی گفت: كمبود متناوب داروهای بیماران پیوندی مانند داروی خارجی پروگراف باعث مصرف نامنظم آنها می‌شود و بر سلامت بیماران تاثیر منفی می‌گذارد.

محمود توكلی در گفت وگو با ایسنا، افزود: برخی بیماران پیوند كبدی بر اثر مصرف نامنظم داروها از جمله پروگراف دچار عفونت شده‌اند این در حالیست كه پروگراف زیر پوشش بیمه قرار ندارد و هر بیمار پیوند كبدی بر اساس وضعیت جسمانی خود و تشخیص پزشك باید مقادیری از آن مصرف كند.

وی در ادامه گفت: بیماران پیوندی علاوه بر پروگراف، داروهای «ساندیمون» و «سلسپت» را مصرف می‌كنند كه نوع ایرانی این داروها زیر پوشش بیمه قرار دارد.

دبیرانجمن حمایت از بیماران كبدی درباره عمل پیوند كبد در ایران اظهار كرد: پیوند كبد در ایران در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران و بیمارستان شهید نمازی شیراز انجام می‌شود. هزینه این عمل حدود50 میلیون تومان است كه حدود 42 میلیون تومان آن را دولت می‌پردازد.

توكلی در پایان درباره اقدامات انجام شده از سوی انجمن حمایت از بیماران كبدی برای بیماران پیوند كبدی اظهار كرد: این انجمن پس از انجام عمل پیوند به بیماران خدمات آزمایشگاهی و پزشكی ارایه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha