رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان گفت: پیش بینی می شود امسال ۹۵ هزار نوآموز و ۱۵ هزار و ۵۰۰ پیش دبستانی در ۴۸ پایگاه اولیه مورد سنجش قرار بگیرند.

«سنجش سلامت» نوآموزان آغاز شد/ نوآموزان را به نزدیکترین مدرسه محل سکونت ببرید

سلامت نیوز:رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان گفت: پیش بینی می شود امسال ۹۵ هزار نوآموز و ۱۵ هزار و ۵۰۰ پیش دبستانی در ۴۸ پایگاه اولیه مورد سنجش قرار بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، شهناز کریمی در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در تهران اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۰۱ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۱۵ هزار نوآموز پیش از دبستان تحت پوشس طرح قرار گرفتند.وی افزود: هر چقدر سنجش زودتر انجام شود مداخلات ما موثر تر است.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران پیش بینی می شود امسال ۹۵ هزار نوآموز و ۱۵ هزار و ۵۰۰ پیش دبستانی در ۴۸ پایگاه اولیه مورد سنجش قرار بگیرند.

کریمی ادامه داد: دو پایگاه تخصصی در غرب و شرق تهران نیز دایر شده است.

وی با بیان اینکه نوآموزان به نزدیکترین مدرسه محل سکونت مراجعه و ثبت نام انجام می‌شود گفت: در نهایت جای دهی مناسب دانش آموزان با توجه به وضعیت شان در مدارس مشخص می‌شود. هزینه سنجش ۲۵ هزار تومان است و برای دانش آموزان کم بضاعت به صورت رایگان انجام می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به خدمات دهی در پایگاه‌ها با ۴۳۵ نیرو گفت: یکی از چالشهای ما این بود که سال گذشته مردم به موقع جهت ثبت نام مراجعه نمی‌کردند لذا درخواست می‌کنیم امسال طبق نوبتهای داده شده در پایگاه‌ها حضور یابند.

کریمی افزود: هیچ گونه کاغذی در روند سنجش رد و بدل نمی‌شود و نتایج به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت می‌شود. ضمنا نیاز به مراجعه به اداره استثنایی برای دریافت نتیجه نیست.

وی درباره جهش تحصیلی نیز گفت: وظیفه ما بسیار خطیر است و سرنوشت بچه ها در گروی سنجش دقیق است. برخی مدارس غیردولتی کودکانی را با صغر سن ثبت نام می‌کنند و بعد برای جهش تحصیلی فشار وارد می‌کنند.

کریمی افزود: سال گذشته۹۰۰ دانش آموز برای آزمونهای جهش تحصیلی ثبت نام کرده بودند که بیش از ۵۰ نفر آنها صغر سن داشتند و به طرق مختلف برای تست مجدد فشار وارد می کردند. دانش آموزی که در روز آزمون شرایط مناسب ندارد می‌تواند شرکت نکند اما اگر شرکت کرد و نتیجه خوب نبود امکان تکرار مجدد وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha