روانشناسان در یك آزمایش جدید نشان داده‌اند كه توانایی صحبت كردن به بیش از یك زبان، ‌قدرت مغز و تیزهوشی را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز : روانشناسان در یك آزمایش جدید نشان داده‌اند كه توانایی صحبت كردن به بیش از یك زبان، ‌قدرت مغز و تیزهوشی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این آزمایشات تایید می‌كند كسانی كه به بیش از یك زبان تسلط دارند در انجام چندین پروژه مختلف و چند كار به طور همزمان تواناتر هستند.

روزنامه اكسپرس در این گزارش آورده است: دكتر جودیت كرول، استاد برجسته روانشناسی در پن استیت در این باره متذكر شد كه تسلط به دو زبان در واقع مزیت‌های ذهنی و ادراكی برای فرد دارد و برای سلامت مغز مفید است تا جایی كه حتی می‌تواند احتمال ابتلا به آلزایمر را كاهش داده و به تعویق بیندازد.


به گفته روانشناسان، فردی كه به دو زبان حرف می‌زند به هنگام استفاده از هر كدام از زبان‌ها، تلاش‌ها و كشمكش‌های ذهنی انجام می‌دهد كه حاصل این كشمكش‌ها، افزایش مهارتهای ذهنی و روانی است. در نهایت تقویت مهارت‌های ذهنی به این شیوه موجب می‌شود كه مغز در برابر مشكلات ناشی از افزایش سن مثل زوال عقل و آلزایمر، مصونیت بیشتری پیدا كند.

این مطالعه در نشست سالانه انجمن پیشرفت علوم آمریكا در واشنگتن منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha