سخنگوی وزارت بهداشت از نظارت بر توزیع دارو در کشور خبر داد و گفت: کسانی که با ارز 4200 تومانی دارو وارد کرده‌اند، حق افزایش قیمت ندارند.

برخورد جدی با افزایش قیمت داروها

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت از نظارت بر توزیع دارو در کشور خبر داد و گفت: کسانی که با ارز 4200 تومانی دارو وارد کرده‌اند، حق افزایش قیمت ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ،ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی سامانه تیتک در سازمان غذا و دارو اظهار کرد: اخیرا در سایت رسمی سازمان غذا و دارو، به آدرس irc.fda.gov.ir ، سامانه‌ای را راه‌اندازی کردیم که مردم می‌توانند اطلاعات لازم در مورد کمبود دارو، قیمت دارو، داروخانه عرضه کننده دارو و داروی مشابه ژنریک را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: این سامانه با هدف رفع کمبودهای دارویی و دسترسی آسان مردم به داروها ایجاد شده است که به صورت اینترنتی قابل دسترس همه مردم است البته مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اعتراض نسبت به عرضه را در سامانه ۱۹۰ و سامانه تیتک اعلام کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تولید داروهای داخلی مشکلی ندارد، افزود: شرایط دارو به حالت عادی برگشته و همچنین برای رفع کمبود دارویی کشور اقدامات متعددی توسط وزارت بهداشت صورت گرفته است. البته در کشور شاهد بروز تخلفاتی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی هستیم که با روش های مختلف رصد و در صورت تایید با متخلف برخورد قانونی بدخورد می‌کنیم.

حریرچی اضافه کرد: به عنوان مثال بازرسان وزارت بهداشت در پوشش یک فرد عادی با نسخه برای تهیه دارو مراجعه می‌کنند و چنانچه قیمت دارو از حد مجاز بالاتر باشد، تخلف مرکز را گزارش می‌کنند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، کسانی که با دلار ۴۲۰۰ تومان اقدام به واردات تجهیزات پزشکی و دارو کرده‌اند، باید به همان قیمت عرضه کنند.

وی تاکید کرد: هم اکنون سیستم رسیدگی سریع داریم که برای تامین ارز لازم شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اقدام می‌کند و هیچ شرکتی دارویی و تجهیزات پزشکی نداریم که ادعا کند ارز ۴۲۰۰ تومانی درخواست کرده وتامین نشده است.

حریرچی همچنین با اشاره وضعیت بیمه شدگان کشور گفت: پیش از اجرای طرح تحول سلامت فقط ۱۶.۷ درصد تحت پوشش بیمه بودند، یعنی حدود ۱۳ میلیون بیمه شده در کشور داشتیم که با اجرای طرح تحول سلامت و بیمه سلامت اکثریت جمعیت کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه از ابتدای طرح تحول سلامت 34 میلیون و 215 هزار مورد بستری در بیمارستان‌های وزارت بهداشت داشته‌ایم، گفت: 77.14 درصد بستری کشور در بخش دولتی و تحت پوشش این طرح صورت گرفته است.

حریرچی بیان کرد: 22 هزار و 180 مورد بستری نیز به صورت موقت در بیمارستان‌های دولتی داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha