یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 24672
سلامت نیوز: پزشكان تاكید كردند كه آسم می‌تواند حاصل تجمعات باكتریایی در مجاری تنفسی باشد.

 این متخصصان در دانشگاه كالیفرنیا طی مطالعات جدید خود دریافته‌اند كه افزایش خطر بروز آسم با تركیبی از گونه‌های باكتریایی كه در مجاری برونش‌ها ساكن می‌شوند، رابطه عجیب و شگفت‌انگیزی دارد. این یافته می‌تواند به كشف راه‌كارهای جدید برای مقابله با بیماری‌های التهابی معمولی منجر شود.

به گزارش روزنامه ساندی تایمز، دكتر هومر بوشی استاد پزشكی در بخش طب ریوی و مراقبت بالینی این دانشگاه خاطرنشان كرد: محققان با استفاده از تكنیك‌های جدید دریافته‌اند كه تنوع میكروب‌ها در مجاری تنفسی خیلی بیشتر از آن است كه در گذشته تصور می‌شد. این تركیبات میكروبی عامل بروز طیف وسیعی از بیماری‌های التهابی شامل آسم، آكنه، سندرم روده تحریك پذیر، عفونت رحمی و یا حتی چاقی است.

به گزارش ایسنا، آسم اختلالی است که در آن گاهی تنفس مشکل می‌شود و تنگی نفس به صورت متناوب رخ می‌دهد. علائم و شدت بیماری در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس را تقریبا هر روز تجربه می‌كنند. برخی دیگر در فواصل بین حملات تنگی نفس علامتی ندارند.

پزشكان می گویند؛ به هر حال تمام مبتلایان به آسم در این نکته مشترک هستند که مجاری هوایی در ریه‌های آنها به صورت غیرطبیعی و متناوب تنگ می‌شوند. بیشترین موارد آسم در حدود سن پنج سالگی آشكار می‌شوند. این بیماری خاص كودكان نیست بلكه در افراد در سنین مختلف بروز  می‌كند.

برخی مطالعات تایید كرده است كه ابتلا به عفونت‌های تنفسی در کودکی خطر ابتلا به آسم را کاهش می‌دهد. اگر آسم به خوبی کنترل شود علائم بروز نمی‌کنند و بیمار می‌تواند از یك زندگی مفید و عادی بهره‌مند باشد.

این مطالعه در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha