معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه فروش و تجویز هرگونه دارو و مکمل ورزشی در باشگاه‌‌های ورزشی ممنوع است، اظهار کرد: توزیع مکمل‌های ورزشی توسط مربیان باشگاه‌‌های ورزشی تخلفی بارز و غیرمجاز است.

تجویز دارو و مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌‌های ورزشی ممنوع است

سلامت نیوز:معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه فروش و تجویز هرگونه دارو و مکمل ورزشی در باشگاه‌‌های ورزشی ممنوع است، اظهار کرد: توزیع مکمل‌های ورزشی توسط مربیان باشگاه‌‌های ورزشی تخلفی بارز و غیرمجاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ، دکتر عباس اخگری اظهار کرد: داروخانه تنها مکان مجاز عرضه دارو و مکمل‌هاست و مربیان و مسئولان باشگاه‌های ورزشی حق هیچگونه مداخله در فروش و تجویز دارو و مکمل‌ را ندارند و با این موارد باید برخورد قانونی جدی توسط مراجع ذیصلاح صورت پذیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مکمل‌های ورزشی و تغذیه‌ای باید تحت نظر پزشک و متخصص تغذیه و در صورت سلامت کامل فرد، استفاده شود.

اخگری خاطرنشان کرد: توزیع مکمل‌های ورزشی توسط مربیان باشگا‌ه‌های ورزشی، تخلفی بارز و غیر مجاز است که هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای فروش و تجویز آن قابل قبول نخواهد بود و این در حالی است که سازمان غذا و دارو بار‌ها نسبت به مصرف مکمل‌های تهیه شده از افراد یا فروشگاه‌‌های غیر مجاز به مردم هشدار داده است چرا که عوارض خطرناک و جبران ناپذیر آن تاکنون گریبان‌گیر بسیاری از ورزشکاران و مصرف کنندگان شده است.

وی افزود: مصرف هر دارویی بدون نظر و تجویز پزشک می‌تواند به شدت خطرساز باشد و در همین راستا بیشتر مکمل‌هایی که غیر مجاز به فروش می‌رسد تقلبی، قاچاق و فاقد برچسب اصالت و سلامت بوده که لازم است مردم از خرید آن جدا خودداری کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بروز مشکلات قلبی،کبدی، مغزی و ... را از جمله مهم‌ترین عوارض مصرف مکمل‌های تقلبی، قاچاق و فاقد برچسب اصالت و سلامت دانست و ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود که هر گونه دارو و مکمل را صرفا از داروخانه تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha