دبیر اجرایی کنگره میکروب شناسی، با اشاره به استفاده روزافزون از میکروب ها در حفظ سلامتی و شادابی انسان، گفت: در انجام بوتاکس، از سم میکروبی با دوز پایین برای عمل زیبایی استفاده می شود.

استفاده از سم میکروبی با دوز پایین برای عمل زیبایی

سلامت نیوز:دبیر اجرایی کنگره میکروب شناسی، با اشاره به استفاده روزافزون از میکروب ها در حفظ سلامتی و شادابی انسان، گفت: در انجام بوتاکس، از سم میکروبی با دوز پایین برای عمل زیبایی استفاده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر عباسعلی ایمانی فولادی در آستانه برگزاری نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران، اظهار داشت: این کنگره طبق روال گذشته به همت انجمن میکروب شناسی برگزار می‌شود که یکی از کنگره‌های پرمخاطب بوده و سال های گذشته بیش از دو هزار نفر در این کنگره شرکت کرده و حدود ۱۴۰۰ مقاله ارائه شد که امیدواریم امسال نیز شاهد دستاوردهای خوبی در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه امسال هم دانشمندان این عرصه  از اروپا، آمریکا و آسیا در این کنگره حضور خواهند داشت و مباحث مختلف مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، افزود: اکثر فارغ التحصیلان در رشته میکروبیولوژی در جذب به بازار کار مشکل دارند و بر همین اساس امسال پنل‌ چالش‌های آزمایشگاهیهای کشور در بخش میکروب شناسی در نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی نوزدهمین کنگره میکروب شناسی ایران ادامه داد: در پنل چالش‌های آزمایشگاهی کشور در بخش میکروب شناسی متخصصین دکترای علوم آزمایشگاهی ، پاتولوژی و میکروبیولوژی بحث می‌کنند که   چگونه فارغ التحصیلان میکروب شناسی در آزمایشگاه های کشور قادر به فعالیت خواهند بود و فارغ التحصیلان رشته میکروب شناسی با این موضوع آشنا می‌شوند که چه اقداماتی باید انجام دهند تا بازار کار بهتری داشته باشند.

ایمانی فولادی در ادامه به دو چهره زیبای میکروب‌شناسی اشاره کرد و گفت: یکی استفاده از میکروارگانیسم‌ها در رژیم غذایی و دیگری نقش میکروارگانیسم ها در درمان در واقع دو چهره زیبای میکروب‌شناسی است و امروزه به طور کامل مشخص شده که پروبیوتیک ها همان میکروارگانیسم هایی اند که یک موضوع مهم و قابل توجهی در مسئله مواد غذایی مفید به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین میکروارگانیسم‌ها و سموم آنها در درمان بیماری‌هایی همچون سرطان ها می‌توانند مفید باشد همچنین در زیبایی به کار می‌روند به طوری که به طور مثال بوتاکس نیز سم میکروبی با دوز پایین بوده که در زیبایی استفاده می‌شود. لذا در ارتباط با کاربرد های مفید در علم میکروب شناسی نیز در نوزدهمین کنگره میکروب شناسی مباحثی مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاوردها در این زمینه نیز ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha