ایرج حریرچی؛ سخنگوی وزارت بهداشت از راه‌اندازی سامانه‌ای در سایت سازمان غذا و دارو برای اطلاع از كمبودهای دارویی و قیمت داروها خبر داد و گفت: «این سامانه به آدرس IRB.FBA.GOV.IR است و مردم می‌توانند برای اطلاع از كمبودهای دارویی و قیمت داروها به آن مراجعه كنند.

سلامت نیوز: ایرج حریرچی؛ سخنگوی وزارت بهداشت از راه‌اندازی سامانه‌ای در سایت سازمان غذا و دارو برای اطلاع از كمبودهای دارویی و قیمت داروها خبر داد و گفت: «این سامانه به آدرس IRB.FBA.GOV.IR است و مردم می‌توانند برای اطلاع از كمبودهای دارویی و قیمت داروها به آن مراجعه كنند.

 

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ،تا اوایل هفته آینده نسخه اندروید این سامانه را هم راه‌اندازی می‌كنیم و مردم می‌توانند با وارد كردن نام داروی مورد نظرشان از قیمت دارو و نزدیك‌ترین داروخانه‌ای كه موجودی این دارو را دارد، مطلع شوند. همچنین اگر كمبود یا مشكلی درباره دسترسی به دارو داشتند می‌توانند با این سامانه یا با سامانه ۱۹۰ مطرح كنند.»

   

همچنین غلامرضا اصغری؛ رییس سازمان غذا و دارو هم به ایرنا گفت: «ارز كافی در اختیار شركت‌های دارویی و تجهیزات پزشكی قرار گرفته است و این شركت‌ها از ابتدای امسال تا پایان ماه گذشته ٣٠٠ میلیون دلار ارز دریافت كرده‌اند.

این رقم نسبت به مدت مشابه سال ١٣٩٦، بیشتر است و ارز با نرخ چهار هزار و ٢٠٠ تومان در اختیار تامین‌كنندگان دارو و تجهیزات پزشكی قرار گرفته و بنابراین شركت‌ها موظف هستند كه دارو و تجهیزات پزشكی خود را با قیمت مصوب بفروشند. افزایش قیمت داروها پیش از این حدود ٩ درصد اعلام شده است و افزایشی بیش از این میزان، نخواهیم داشت.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha