اكبر رجبی؛ مدیرعامل جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها، نسبت به اعتیاد پسران نوجوان هشدار داد و گفت: «دروازه اعتیاد نوجوانان نبود گوش شنوا در خانواده‌ها است. بسیاری از افراد دروازه اعتیاد را مصرف سیگار عنوان می‌كنند، درحالی كه امروز اعتیاد نوجوانان و پسران دغدغه‌ای است كه اگر مورد توجه خانواده‌ها و جامعه قرار نگیرد، معلوم نیست كه چه اتفاقی در آینده برای این افراد رخ می‌دهد.»

دروازه اعتیاد نوجوانان، نبود گوش شنوا در خانواده‌ها است

سلامت نیوز:اكبر رجبی؛ مدیرعامل جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها، نسبت به اعتیاد پسران نوجوان هشدار داد و گفت: «دروازه اعتیاد نوجوانان نبود گوش شنوا در خانواده‌ها است. بسیاری از افراد دروازه اعتیاد را مصرف سیگار عنوان می‌كنند، درحالی كه امروز اعتیاد نوجوانان و پسران دغدغه‌ای است كه اگر مورد توجه خانواده‌ها و جامعه قرار نگیرد، معلوم نیست كه چه اتفاقی در آینده برای این افراد رخ می‌دهد.»

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد  ،وی با بیان اینكه اكنون ١٥ پسر نوجوان در سنین ١٢ تا ١٨ سال توسط این جمعیت نگهداری می‌شوند، گفت: «هدف مشترك و دغدغه ما مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتیاد و كارتن‌خوابی است. جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها پنج مركز در حوزه حمایت از افراد آسیب دیده اعتیاد و كارتن خوابی دارد؛

سرای نور برای پسران نوجوان ١٢ تا ١٨ ساله، سرای مهر مخصوص نگهداری مادران و كودكان آسیب‌دیده، سرای امید مختص مردان كارتن‌خواب بهبودیافته، سرای ایمان ویژه جوانان ١٨ تا ٢٣ ساله و سرای به سوی امید كه مركز نگهداری مردانی است كه دوره درمان را به خوبی طی كرده‌اند، در این زمینه فعالیت دارند.

سعی داریم این سراها به شكل خانه برای این افراد باشد، اكنون ٢٨٠ نفر در سراهای مختلف و در مراحل مختلف جامعه‌پذیری قرار دارند و هزینه‌های جاری این مراكز بالغ بر ١٢٦ میلیون تومان است كه با كمك‌های نقدی و غیرنقدی مردمی حمایت می‌شود.

جلب اعتماد و جذب افراد آسیب دیده، كمك به درمان اعتیاد، فراهم كردن سرپناه، ارایه آموزش‌های مناسب، اشتغال، برقراری اتصال به خانواده و جامعه مراحلی است كه برای بهبود این افراد طی می‌شود. شرط پذیرش افراد آسیب دیده در این مراكز تمایل و رضایت خود افراد است و اینكه آنها مشكل سرپناه داشته باشند.

همچنین بسیاری از كودكانی كه به این سراها مراجعه می‌كنند، در خانواده‌های خود از امنیت كافی برخوردار نیستند و اغلب مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند و از آنان در محیط‌های كاری نیز سوءاستفاده می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha