یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 24681

توجه به سلامت مردان از جمله مسائل ضروری است كه باید در هر جامعه به آن توجه ویژه ای شود چراكه آمارنشانگر این است كه میزان حوادث ترافیكی، اعتیاد، بیماری های روانی، بیماریهای قلبی، خودكشی و ایدز در مردان بیشتر اززنان است

سلامت نیوز : توجه به سلامت مردان از جمله مسائل ضروری است كه باید در هر جامعه به آن توجه ویژه ای شود چراكه آمارنشانگر این است كه میزان حوادث ترافیكی، اعتیاد، بیماری های روانی، بیماریهای قلبی، خودكشی و ایدز در مردان بیشتر اززنان است.

مدیر كل سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت نشست یك روزه علمی خبری به مناسبت هفته ملی سلامت مردان گفت: هفته سلامت مردان از سال 85 با همكاری انجمن اورولوژی ایران در هفته اول اسفند هر سال برپا می شود.

دكتر محمد اسماعیل مطلق ادامه داد: مهم ترین موضوعاتی كه در هفته سلامت مردان به آن توجه می شود شامل اورولوژی، سرطان پروستات و سرطان مثانه است كه تمام بررسی های صورت گرفته با همكاری ارگان هایی مثل شهرداری، انجمن اورولوژی و انجمن علمی طب ورزشی همراه است.

وی اضافه كرد: با توجه به اینكه روز ملی سلامت مردان از یك روز به یك هفته تغییر پیدا كرده به همین دلیل برای تمامی روزهای این هفته برنامه ریزی هایی با عنوان مسائل فیزیكی، دهان ودندان، بیماریهای كلیوی، مسائل جنسی، بیماریهای روانی، بیماریهای شغلی و سلامت باروری انجام می شود.

وی در ادامه درباره علت اهمیت و توجه به سلامت مردان گفت: مردان به خاطر عوامل فرهنگی و عدم وجود علائم در بیماریهای حاد مثل سرطان پروستات ومثانه كمتر به پزشك مراجعه می كنند و تمام مسئولان نظام سلامت باید رسیدگی به سلامت مردان را جدی بگیرند چراكه بررسی های انجام شده در سال 86 نشانگر این است كه 2/40 درصد مردان دارای اضافه وزن هستند و سلامت 32 درصد از مردان هم به خاطر مصرف دخانیات و 30 درصد هم به خاطر فعالیت فیزیكی ناكافی در خطر است.

مدیر كل سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح كرد: با توجه به شعار روز ملی سلامت مردان "حركت برای سلامت مردان " برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا مردان از 24 ساعت 20 دقیقه را صرف خود كرده وبرای سلامتی خود وقت بگذارند و پیشگیری را بهتر از درمان بدانند تا شاهد خانواده سالم و در نتیجه جامعه سالم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha