سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان با نوید ساخت چند بیمارستان اختصاصی زنان در تهران، گفت: چون هم مردان و هم زنان خواهان تفکیک جنسیتی بیمارستان‌ها هستند، این مهم در کشور در حال تحقق است.

مرضیه وحید دستجردی در این دیدار تصریح كرد:250 بیمارستان در کشور در حال ساخت است، علاوه بر این بیمارستان‌ها، 210 بیمارستان دیگر را نیز وزارت مسکن و شهرسازی در کشور می‌سازد.

وی از تشکیل شورای عالی اخلاق پزشکی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: در این شورا استادان بزرگ اخلاق پزشکی کشور عضو هستند.

دستجردی همچنین در بازدید از طرح‌های بهداشتی درمانی شهرستان کاشان از نهایی شدن تشکیل سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: این طرح پس از حدود 4ماه کارشناسی، به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری ارائه شده است.

وی افزود: سازمان غذا و دارو در صورت موافقت کتبی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: اگر روند اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی، مشارکت خیران سلامت و بیمارستان‌های در دست ساخت کاشان به سرعت کنونی پیش برود بر اساس سطح‌بندی، این شهرستان تا سال 1393 کمبود تخت بیمارستانی نخواهد داشت.

دستجردی شاخص مرگ و میر نوزادان در کشور را 12 مورد از یک هزار تولد اعلام کرد و گفت: با توجه به امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی کاشان، میزان مرگ و میر نوزادان در این شهرستان 9 و 98 صدم نفر در هر یک هزار تولد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر بهداشت با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای ارتقا به دانشگاه تیپ یک کشور مستعد است، افزود: خوشبختانه این دانشگاه به لحاظ توانایی اعضای هیئت علمی، تلاش صد چندان مسئولان و مدیران و داشتن 9 رشته تخصصی و تربیت نیروهای دستیاری می تواند ظرفیت تاسیس همه رشته‌های پزشکی را پیدا کند.

به گفته وی رسیدن و تحقق به چنین مرحله‌ای و برخورداری از همه تخصص های لازم برای کاشان در سالهای بسیار کوتاهی پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha