رییس اداره سرطان وزارت بهداشت در نشست روز ملی سلامت مردان گفت: بیماری های غیرواگیر 60 درصد مرگ و میر و 47 درصد بار بیماری ها را تا سال 2020 تشكیل می دهد.

سلامت نیوز :رییس اداره سرطان  وزارت بهداشت در نشست روز ملی سلامت مردان گفت: بیماری های غیرواگیر 60 درصد مرگ و میر و 47 درصد بار بیماری ها را تا سال 2020 تشكیل می دهد.

دكتر رشید رمضانی ادامه داد: با توجه به آمار اعلام شده 80 درصد مرگ و میرها از بیماری های مزمن غالبا در كشورهای با درآمد كم و پایین اتفاق می افتد و متاسفانه بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، بیماری های تنفسی و آسم و دیابت در حال افزایش است.

وی بااشاره به اینكه 19 درصد افراد دارای فشارخون هستندابراز داشت: 72/12 درصد مردان و 08/7 درصد زنان سیگار مصرف می كنند همچنین برآورد شده است كه تا سال 2030،  23 میلیون نفر مبتلا به سرطان می شوند.

به گفته دكتر رمضانی ، در حال حاضر در دنیا از هر 100 هزار نفر 100 مورد مبتلا به سرطان هستند و درایران نیز سالانه 70 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان اتفاق می افتد.

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت درباره عواملی كه باعث رشد بیماریهای غیرواگیر می شوند گفت: مسائلی همچون شهرنشینی، افزایش مصرف غذاهای آماده، استعمال دخانیات، افزایش آلودگی های محیط زیست، رشد وتوسعه صنعتی و افزایش مواجهات شغلی، افزایش جمعیت و افزایش نسبت سالمندان باعث بالا رفتن آمار بیماریهای غیرواگیر شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha