امروزه تنهایی بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی افراد مشهود است. تحقیقات جدید نشان داده اند که تنهایی خطر مرگ فرد را بخاطر بیماریهای قلبی و عروقی دو برابر می کند. در واقع احساس تنهایی یک پیش بینی قوی از مرگ زودرس است. مرگ ومیر ناشی از تنهایی در زنان دو برابر مردان است.

تنهایی و احتمال دو برابری مرگ به علت بالا رفتن مشکلات قلبی عروقی

سلامت نیوز: امروزه تنهایی بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی افراد مشهود است. تحقیقات جدید نشان داده اند که تنهایی خطر مرگ فرد را بخاطر بیماریهای قلبی و عروقی دو برابر می کند. در واقع احساس تنهایی یک پیش بینی قوی از مرگ زودرس است. مرگ ومیر ناشی از تنهایی در زنان دو برابر مردان است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، امروزه تنهایی بیشتر از قبل است و بیشتر افراد در تنهایی زندگی می کنند. نتایج تحقیقات قبلی نشان داده اند که تنهایی و انزوای اجتماعی با بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی ارتباط مستقیمی دارند. افراد تنها و منزوی به احتمال سه برابر بیشتر مبتلا به اضطراب و افسردگی می شوند. به طور کلی این افراد کیفیت زندگی بسیار پایینتری نسبت به دیگران دارند.

در مطالعه ای که اخیرا به کنفرانس سالانه پرستاری سالانه انجمن قلب و عروق اروپا ارائه شد اطلاعات ۱۳۴۶۳ بیمار مبتلا به بیماری های قلبی، آریتمی (ریتم غیرطبیعی قلب)، نارسایی قلبی بود بررسی شد.

از این بیماران دو سوال اساسی پرسیده شد که آیا شما کسی را دارید که با او صحبت کنید؟ و آیا شما بعضی اوقات احساس تنهایی می کنید؟

جواب بیمارانی که در تنهایی زندگی می کنند نشان داد که تنها زندگی کردن افراد را در انزوای اجتماعی قرار می دهد و به تبع آن احتمال مبتلا شدن آنها به بیماری های قلبی و عروقی بیشتر می شود.

در واقع تنهایی یکی از عوامل اصلی مرگ زودرس و بدتر شدن سلامت روان و کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی است.

 منبع: www.independent.co.uk

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha