سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 24690
سلامت نیوز :رییس انجمن اورولوژی ایران گفت: سرطان مثانه در مردان - در حد پیشرفته - به دلیل مراجعه دیر هنگام آنان به پزشك افزایش یافته است.
 
به گزارش ایرنا،سیدجلیل حسینی در نشست خبری بیماری های اوروژنیتال مردان كه به مناسبت هفته ملی سلامت مردان برپا شد، افزود: سرطان مثانه برخلاف بیماری سنگ كلیه كه با درد همراه است، علامت خاصی ندارد و تنها علامت آن خونریزی مختصر از مثانه و تغییر رنگ ادرار است.
وی ادامه داد: تومور سرطان مثانه در مراحل اولیه فقط روی مخاط مثانه ایجاد شده و با جراحی 100 درصد بهبود یافته و بیماران طول عمر طبیعی دارند اما درصورت نفوذ تومور به دیواره مثانه باید تمام مثانه را برداشت.
رییس انجمن اورولوژی ایران گفت: در این حالت باید از روده فرد، مثانه ساخت كه در این صورت بیماران فقط پنج تا 10 سال عمر می كنند.
حسینی افزود: سرطان مثانه شایع ترین بیماری دستگاه ادراری در مردها است كه سالانه افراد زیادی براثر ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست می دهند.
وی در ادامه با اشاره به اینكه سرطان پروستات از دیگر سرطان های شایع مردان به شمار می رود، افزود: تمام مردان پروستات دارند اما پروستات از سن 40 سالگی به بعد شروع به رشد می كند و درصورت بزرگ شدن غیرطبیعی، جلوی مثانه را گرفته و موجب سرطان پروستات خواهد شد.
رییس انجمن اورولوژی ایران گفت: تنها علامت سرطان پروستات، ایجاد تغییر روند تخلیه مثانه است.
حسینی همچنین به بیماری نهفتگی ارگان زاینده نطفه در كودكان پسر اشاره كرد و گفت: یك درصد كودكان به این بیماری مبتلا می شوند كه درصورت جراحی نشدن، كودك در بزرگسالی برای همیشه نابارور خواهد ماند بنابراین كودكان پسر زیر یكسال باید از این نظر به پزشك عمومی مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha