رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طی غربالگری های مشاوره ای، 79 هزار نفر در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب برای اختلال اضطراب بعد از سانحه شناسایی شدند.

79 هزار زلزله زده سرپل ذهاب دچار اختلال اضطراب شدند

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طی غربالگری های مشاوره ای، 79 هزار نفر در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب برای اختلال اضطراب بعد از سانحه شناسایی شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه طی جلسه ای در حاشیه بازید هلنا سنگلند ( Helena Sangeland ) سفیر سوئد به ارائه خدمات مشاوره در زلزله کرمانشاه به ویژه سرپل ذهاب اشاره کرد و افزود: 24 هزار نفر از مجموعه 79 هزار نفر برای مرحله بعدی مشاوره ارجاع شدند تا حداقل استرس را در سال های آینده داشته باشند.


وی در پاسخ به پرسش یکی از اعضای هیات سوئدی مبنی بر اینکه آیا این خدمات به افغان ها نیز ارائه می شود، گفت: خدمات مراکز نگهداری، اقامتی و تربیتی برای تمام افرادی است که در ایران زندگی می کنند و ما حتی یک مرکز جامع توانبخشی در افغانستان ساختیم تا به مردم آنجا نیز خدمات ارائه کند.
بندپی افزود: با توجه به اثربخشی کار مشاوره 1480 و اورژانس اجتماعی براساس قانون برنامه ششم - که از ابتدای سال 96 اجرایی شده است - سازمان بهزیستی کشور مکلف شده تا تمام خدمات خود را به دو برابر افزایش دهد.


وی ادامه داد: خدمات مشاوره به ویژه در طرح ثبت الکترونیکی طلاق به کار گرفته شده است؛ این طرح به صورت آزمایشی در استان خراسان رضوی اجرا شده و سه سال است که در حال رصد آن هستیم که براساس نتایج این رصدها، مشاوره ها توانسته است 8.1 درصد میزان طلاق ها را کاهش دهد.
بندپی اظهار داشت: خدماتی مانند صدای مشاور 1480، رشد ابعاد آسیب های اجتماعی را کنترل می کند.


 مرکز 1480، خط مشاوره تخصصی تلفنی است که از سوی سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است و کارشناسان متخصص از جمله متخصصان روانشناسی و مددکاری، از طریق این خط تلفن در حوزه های مختلف، به صورت رایگان مشاوره هایی به مردم ارائه می دهند. کارشناسان در همه زمینه ها از جمله خشونت علیه زنان، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشکلات خانوادگی، سوالات پیش از ازدواج و روانشناسی بالینی شامل اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و وسواس به مردم مشاوره می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha