سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸

یك روانپزشك اعتیاد گفت: مفدرون ماده محرك با آسیب های شدیدتر از شیشه است كه مصرف آن مرگ سلولی و صدمات مغزی را به دنبال دارد.

سلامت نیوز :یك روانپزشك اعتیاد گفت: مفدرون ماده محرك با آسیب های شدیدتر از شیشه است كه مصرف آن مرگ سلولی و صدمات مغزی را به دنبال دارد.

مجتبی نقش‌واریان در گفت‌وگو با فارس، با اینكه مفدرون در ایران گسترش نیافته است اظهار داشت: مفدرون تركیبی مانند شیشه است كه اثر آن متفاوت است اما آثاری كه روی فرد می‌گذارد بسیار مخرب‌تر از شیشه است.

وی با بیان اینكه این دارو ممكن است موجب اجتماعی‌تر شدن مصرف كنندگان شود گفت: در حال حاضر گفته می‌شود در اروپا به صورت معامله تجاری قانونی می‌شود و به عنوان جایگزین قانونی این مواد استفاده می‌شود. یعنی اگر شیشه غیرقانی است مفدرون قانونی است اما اخیرا این ماده را جزو مواد غیرقانونی ثبت كرده‌اند.

این روانپزشك اعتیاد گفت: مفدرون موجب تحریك مغز می‌شود و افزایش انرژی و كاهش خستگی را به دنبال دارد اما مانند بقیه مواد محرك مغزی است در بخش هایی از مغز تاثیر می‌گذارد كه می‌تواند آسیب‌هایی را ایجاد كند.

وی افزود: مفدرون موجب مرگ سلولی و صدمات غیرقابل برگشت به مغز می‌شود و مصرف كنندگان مواد مخدر به دلیل اینكه می‌خواهند تاثیرات زیادتری را بگیرند به سمت آن می‌روند اما باید در نظر داشت آسیب مفدرون سنگین‌تر از شیشه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha