سلامت نیوز :باتوجه به اینكه مردان یكی از اركان اصلی خانواده هستند توجه به سلامت مردان باید جزو مهم ترین امور در زمینه سلامت خانواده قرار گیرد.

مشاور معاون بهداشت در سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت در نشست خبری روز ملی سلامت مردان گفت: براساس آمار اعلام شده در سال 82 و حوادث عمدی و غیر عمدی 28 درصد، بیماری های قلبی عروقی با 11 درصد به عنوان عوامل اصلی در بروز بیماریها شناخته می شود.

دكتر مهدی ناصحی درباره چالش های مهم سلامت در مردان ایرانی گفت: مصرف مواد محرك و مخدر، سوء مصرف دارو، سوء مصرف الكل، افزایش سن ازدواج، افزایش سن آمار طلاق و شیوع افسردگی ازجمله چالش هایی است كه باید در امر سلامت مردان به آن توجه كرد.

وی ادامه داد: مشكلات مربوط به كار واشتغال( بیكاری، پركاری، نوبت كاری) در سلامت مردان نقش مهمی ایفا می كند و نباید میزان شیفت كاری این افراد بیشتر از سه شیفت باشد.

مشاور معاون بهداشت در سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت تصریح كرد: باید درهفته سلامت مردان به موضوعاتی همچون ابتلا به اختلالات مربوط به روان از قبیل افسردگی، اضطراب و روان پریشی، كمبود خدمات روان پزشكی و تخت های بیمارستانی، كمبود توان بخشی برای بیماران مزمن روانی توجه ویژه ای شود.

وی درپایان از ویزیت ومشاوره رایگان مردان در مراكز ترك اعتیاد در روز پنجشنبه 5 اسفند خبر داد و از این افراد خواست تا برای افزایش میزان سلامتی خود به این مراكز مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha