سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 24708

چربی های حیوانی و پوست مرغ دارای مقادیر زیادی كلسترول هستند. بهتر است افراد چربی قابل رویت گوشت های قرمز و پوست مرغ را قبل از پختن جدا كنند.

سلامت نیوز : مصرف بیش از حد روغن ها علاوه بر ایجاد چاقی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان ها را نیز افزایش می دهد.
دكتر زهرا عبداللهی معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ چربی های حیوانی و پوست مرغ دارای مقادیر زیادی كلسترول هستند. بهتر است افراد چربی قابل رویت گوشت های قرمز و پوست مرغ را قبل از پختن جدا كنند.
وی افزود: برای مصرف كمتر چربی ها، می توانند غذاها را بصورت كبابی، تنوری، بخارپز یا آب پز مصرف كنند و  درصورتی كه تمایل به سرخ كردن غذا دارند، با روغن كم وكوتاه مدت فقط تفت دهند همچنین در صورت سرخ كردن، از روغن مایع مخصوص سرخ كردن استفاده كنند.
دكتر عبداللهی ادامه داد: برای پیشگیری از افزایش كلسترول بد خون، به جای روغن حیوانی و روغن نباتی جامد از روغن های مایع مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان استفاده كرده و از مصرف كله پاچه، مغز، دل و قلوه كه حاوی مقدار زیادی كلسترول هستند، خودداری كنند.
به گفته وی، مصرف سوسیس، كالباس و همبرگر، حاوی مقدار زیادی چربی است كه باید مصرف آن به حداقل برسد همچنین افراد برای پیشگیری از افزایش كلسترول خون، در هفته بیش از 4 تخم مرغ، چه به تنهایی و چه در غذاها مصرف نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha