مدیر تدارکات دارو و تجهیزات پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال ‌احمر از ارسال 160 پالت دارو و تجهیزات پزشکی به وزن تقریبی 50 تن به عربستان برای ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در حج 97 خبر داد.

160 پالت دارو و تجهیزات پزشکی به عربستان ارسال شد

سلامت نیوز: مدیر تدارکات دارو و تجهیزات پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال ‌احمر از ارسال 160 پالت دارو و تجهیزات پزشکی به وزن تقریبی 50 تن به عربستان برای ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در حج 97 خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از   ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، سید محمود عظیمی روز شنبه افزود: این محموله شامل حدود 400 قلم دارو و 360 قلم تجهیزات مصرفی پزشکی است.


وی در ادامه اظهار داشت: تمامی درمانگاه‌هایی که در مدینه و مکه راه‌اندازی خواهد شد داروهای خود را از بیمارستان‌های جمعیت هلال ‌احمر این شهرها تامین خواهند کرد.
مدیر تدارکات دارو و تجهیزات پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه دسته‌های دارویی ارسالی برای ارائه خدمات درمانی به زائران شامل مسکن‌ها،‌ آنتی بیوتیک‌ها، داروهای گوارشی، سرماخوردگی، داروهای تخصصی و بیمارستانی و نظایر آن است، گفت: علاوه بر مرکز درمانی و درمانگاه‌های هلال‌احمر در مکه و مدینه؛ هلال‌ احمر ایران در مکان‌های پرتردد زائران و تمامی هتل‌های زائران ایرانی خدمات درمانی ارائه می‌کند و در این زمینه در یک بیمارستان در منا، یک بیمارستان در عرفات و یک پایگاه سیار در مشعر نیز به زائران خدمات درمانی ارائه خواهد شد.


عظیمی با بیان اینکه نخستین گروه از تیم پزشکی هلال احمر یک هفته قبل از اعزام نخستین گروه زائران در 26 تیر ماه؛ اعزام می شوند، گفت: بیش از 500 نفر در قالب کادر پزشکی از جمله متخصصان قلب، داخلی، ارتوپدی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، روانپزشکی، دندانپزشکی، کادر پرستاری، تکنسین دارویی، آی سی یو، آزمایشگاه، رادیولوژی و پزشک عمومی برای ارائه خدمت به زائران اعزام می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha